۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
منطقه سوادکوه فاقد کشتارگاه دام است
در گفتگو با بازار؛

منطقه سوادکوه فاقد کشتارگاه دام است

سوادکوه- اسدالله اسدی، دامدار و کشاورز سوادکوهی نداشتن کشتارگاه را از مشکلات این شهرستان بیان کرد و گفت: این مسئله سبب می شود تا قصابان با نصف قیمت دام ها را خریداری کنند.

اسدالله اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار کمبود آب را دلیل تبدیل اراضی شالیزاری به باغات درمنطقه خطیرکوه دانست و گفت: به رغم حفر چاه همچنان با مشکل کم آبی روبرو هستیم.

وی با بیان این که کمبود آب سبب تغییر کاربری و کاهش سطح محصولات کشاورزی و زراعی شده است، گفت: همچنین فعالیت های معدنی در منطقه سبب ورود آلاینده های ناشی از آن به رودخانه ها می شود.

وی سردسیربودن منطقه را دلیل افت محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: با این حال برای تامین علوفه دام بعد از برداشت برنج اقدام به کشت دوم و جو در مزارع می کنیم.

اسدی با اشاره به دامداربودن اهالی منطقه، تامین علوفه و خوراک را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: قصاباان دام ها را با قیمت پایین از دامداران می خرند و دام ها را نصف قیمت از آنان خریداری می کنند.

این دامدار و کشاورز روستای خطیرکوه سوادکوه بالابودن هزینه خوراک دام و نداشتن قیمت مناسب را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: به رغم آن که دامداران بزرگی در منطقه وجود دارد این منطقه فاقد کشتارگاه است و مجبوریم دام ها را به ساری منتقل کنیم.

وی گفت: نداشتن کشتارگاه دامداران منطقه را زجر می دهد زیرا هزینه بالای انتقال دام به ساری و وجود واسطه ها سبب می شود دامدار متضرر شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha