۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
۱۳ دهکده فناوری در کشور به بهره برداری می رسد
رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور :

۱۳ دهکده فناوری در کشور به بهره برداری می رسد

زنجان-رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت:بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۱۰ پردیس و یا دهکده فناوری امسال در کشور به بهره برداری می رسد که هفتمین آن در زنجان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار،مجید ولدان ظهر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی زنجان افزود: کشور ما در تولید علم رتبه بسیار خوبی دارد ولی هنوز فاصله نوآوری با تولید علم زیاد است.

وی بیان داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۶ درصد ۴.۲ میلیون بهره بردار بخش کشاورزی بیسواد و ۴۰ درصد کم سواد هستند یعنی با جامعه ای که ۷۶ درصد آن بی سواد و کم سواد هستند مواجه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در بخش کشاورزی و همه بخش های کشور با زنجیره تولید روبه رو هستیم که رنگ و بوی زنجیره تولید در بخش کشاورزی بیشتر است.

ولدان تاکید کرد: نیاز شرکتهای کشاورزی به ظرفیتهایی است که معمولا در اختیار پارکهای علم و فناوری نبود چراکه این شرکتها نیازمند زمین هستند و شرکتی که می خواهد بذر تولید کند حداقل ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد درحالیکه گاه کل زمین در اختیار پارکهای علم و فناوری کمتر از ۱۰ هکتار است و اینها موجب شد که وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ایجاد پارک علم و فناوری کشاورزی اقدام کند.

وی گفت: در ماده پنج آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی تاکید شده است که وزارت جهاد کشاورزی موظف به توسعه پارکهای علم و فناوری و دهکده ها و مزارع نوآوری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۱۰ پردیس و یا دهکده فناوری امسال در کشور به بهره برداری می رسد که هفتمین آن در زنجان به مساحت هفت هکتار به بهره برداری می رسد.

ولدان گفت: مجموعه مساحتی که تا کنون در اختیار این دهکده ها قرار گرفته ۱۳۲ هکتار است یعنی در هر استان حداقل ۲۰ هکتار زمین از سوی سازمان تحقیقات به شرکت های دانش بنیان واگذر می شد و طبق برنامه ریزی و آمادگی هایی که هست تا پایان سال دهکده های فناوری بخش کشاورزی در ۶ استان دیگر هم به بهره برداری می رسد که این بیش از میزان تعهد شده است و تاپایان سال ۱۳ دهکده به بهره برداری می رسد.

وی یاد آورشد: در مجموعه پارکهای علم و فناوری کشور چهار تا پنج درصد هسته ها و واحدهای فناور در بخش کشاوزی و منابع طبیعی در حال کار هستند.

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: فاکتورهای خطر معمولا همه شرکت های اقتصای را تهدید می کند و این فاکتورها در بخش کشاورزی بیشتر است.

کد خبر: ۱۸۸٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha