۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
آغاز صادرات محصولات ایران‌خودرو به ونزوئلا

آغاز صادرات محصولات ایران‌خودرو به ونزوئلا

قرارداد صادرات دو هزاردستگاه از محصولات تارا و دنا به امضای مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و رامون ولاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا رسید.

به گزراش بازار، مهدی خطیبی در دیدار با وزیر حمل و نقل ونزوئلا و هیات همراه، ضمن استقبال از تامین نیاز بازار این کشور توسط ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو خاورمیانه و بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی در غرب آسیا، صادرات دو هزار دستگاه تارا و دنا به ونزوئلا را آغاز خوبی برای توسعه همکاری‌های متقابل دانست و گفت: با توجه به روابط خوب سیاسی بین دو کشور امیدواریم شاهد توسعه و افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی باشیم و ایران خودرو آمادگی دارد تا در این راستا برای تامین نیازهای حمل و نقل کشور ونزوئلا گام بردارد.

وی با بیان این که در مرحله نخست همکاری، خودرو به صورت کامل صادر خواهد شد، افزود: در گام بعدی با ایجاد زیرساخت های لازم و رفع موانع، امکان مونتاژ محصولات در کشور ونزوئلا فراهم خواهد شد.

خطیبی ارایه خدمات پس از فروش را از اولویت های ایران خودرو دانست و یادآور شد: خدمات پس از فروش در سطح مناسبی ارایه خواهد شد تا مردم ونزوئلا که علاقه‌مندی زیادی به محصولات ایران‌خودرو دارند بتوانند از آن بهره‌مند شده و تبدیل به مشتریان وفادار این خودروساز شوند.

وی ارایه محصول باکیفیت به بازارهای جهانی را یکی از اصول مهم در ایران‌خودرو خواند و گفت: شبکه خدمات پس از فروش در این کشور آموزش های لازم را خواهند دید و قطعات یدکی مورد نیاز نیز در شبکه در دسترس مشتریان خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به خط تولید این شرکت در ونزوئلا بر استفاده از سرمایه‌گذاری های راکد در این سایت تولیدی تاکید و اظهار کرد: لازم است اقدامات لازم برای رفع موانع راه اندازی مجدد این کارخانه و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تولید محصولات ایران خودرو صورت گیرد.

خطیبی از آمادگی ایران خودرو دیزل برای تامین نیاز بازار ونزوئلا در بازار خودروهای تجاری و باری خبر داد و گفت: این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکنند اتوبوس، کشنده، کامیون و ون در تیراژ بالاست که آماده تولید و عرضه محصولاتی از جمله کشنده آتامان به ونزوئلاست.

رامون ولاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا نیز در این دیدار، گفت: روابط ایران و ونزوئلا براساس احترام متقابل و دوستانه است و با توجه به برگزاری نهمین کمیسیون مشترک دو کشور و تاکید رییس جمهور ونزوئلا مبنی برای حل مسایل و مشکلات موجود، برنامه های متنوعی برای توسعه روابط با ایران در حوزه های مختلف مانند خودرو داریم.

وی با بیان این که محصولات ایران خودرو از کیفیت خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: خودروهای ایران خودرو، سفیران ایران هستند و محصول سمند سنتارو که در سال های گذشته در ونزوئلا تولید می شد از کیفیت خوبی برخوردار بود.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا افزود: شروع این روابط براساس صداقت و مسوولیت پذیری و همکاری دوجانبه در تمام حوزه های فروش و خدمات پس از فروش طرح‌ریزی شده و ونزوئلا عضوی از مجموعه ایران خودرو خواهد بود.

ولاسکز بر ایجاد شرایط برای ارایه خدمات پس از فروش مناسب به بازار ونزوئلا تاکید کرد و گفت: ایران خودرو می‌تواند از ظرفیت و موقعیت این کشور برای توسعه بازارهای صادراتی جهت فروش خودرو و قطعات یدکی استفاده کند و این کشور می تواند دروازه صادراتی به دیگر بازارها باشد.

وزیر حمل ونقل ونزوئلا به استقبال مردم این کشور از محصولات ایران خودرو در نمایشگاه کاراکاس اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم خواهان خرید محصولات ایران خودرو بودند و اگر شرایط برای حضور محصولات ایران خودرو فراهم شود، این تعداد به سه برابر افزایش یابد و باید این روابط توسعه پیدا کند.

ولاسکز با بیان این‌که کشور ونزوئلا در حوزه‌های خودروهای تجاری نیازمند محصولات متنوعی است، گفت: در ۴۰ سال اخیر برای نوسازی خودروهای سنگین و کشنده اقدام خاصی صورت نگرفته است، از این رو از حضور محصولات ایران خودرو دیزل در بازار کشورمان استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۱۸۸٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha