۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
اصناف با کاهش توزیع و توان بازاریابی روبرو هستند
کارشناس بازاریابی:

اصناف با کاهش توزیع و توان بازاریابی روبرو هستند

صفار، کارشناس بازاریابی گفت: وقتی تعداد واحدهای صنفی افزایش پیدا می کند، بخش های دیگر از جمله توزیع و بازاریابی افت پیدا می کنند و این موضوع به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا، بیش از پیش به چشم می آید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احمد صفار، مدرس و مشاور کسب و کار با بیان اینکه در ایران به ازای هر ۳۵ نفر یک مغازه یا صنف وجود دارد، گفت: طبق آمار اتاق اصناف، پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی ثبت شده در کشور وجود دارد که سه میلیون آن‌ها فعال است. از این سه میلیون، ۸۰۰ هزار صنف ثبت نشده است و این نشان می دهد هفت برابر نرم جهانی، صنف در کشور داریم درحالی‌که مصرف کشور به این میزان نیست.

وی افزود: خرد شدن واحد صنفی و بقالی و قصابی باعث شده، به ازای هر ۲۸ نفر یک صنف داشته باشیم و این تعداد مغازه سبب شده چنین استنباط شود که فروش در دوران کرونا کاهش پیدا کند.

متخصص حوزه بازاریابی و فروش، ازدیاد اصناف را سبب افزایش هزینه های توزیع و بازاریابی دانست و عنوان کرد: برای هفت خانوار یک صنف داریم و این عدد در استانداردهای بین المللی در اروپا، هر ۷۰۰ نفر است و در آمریکا نیز برای هر هزار نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

وی بیان کرد: وقتی تعداد واحدهای صنفی افزایش پیدا می کند، همه بخش های دیگر از جمله توزیع و بازاریابی افت پیدا می کنند و این موضوع به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا، بیش از پیش به چشم می آید. هرکدام از واحدهای صنفی به طور متوسط سه الی چهار را نفر درگیر کرده است و در حال حاضر حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون نفر در این حوزه اشتغال دارند و همه آن‌ها نیز معترض به کاهش فروش هستند.

مدرس و مشاور کسب و کار با تصریح بر اینکه رشد بی رویه واحدهای صنفی سبب کاهش فروش می شود، اظهار کرد: این موضوع به دلیل آن است که قانون واحد صنفی محدود کننده نیست و هرکسی می تواند یک واحد صنفی ایجاد کند.

کد خبر: ۱۸٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha