از هر اقدام قانونی برای بهبود صنعت چاپ و نشر کشور استفاده می‌کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

از هر اقدام قانونی برای بهبود صنعت چاپ و نشر کشور استفاده می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشن کاغذ، گفت: اقدامات مناسبی در جهت تولید کاغذ در کشور صورت پذیرفته است، به اعتقاد بنده هر اقدامی که به نفع صنعت چاپ و نشر کشور باشد باید انجام دهیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت تولید کاغذ در کشور، گفت: امروز جشن کاغذ را برگزار خواهیم کرد، اقدامات مناسبی در جهت تولید کاغذ در کشور صورت پذیرفته است؛ در حال حاضر حدود ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به سرعت خودکفایی در تولید کاغذ، یادآور شد: در بازه زمانی یکسال و نیم آینده پیش بینی خوبی در تولید کاغذ شده بود که خوشبختانه سریع‌تر از زمان برنامه ریزی شده این اتفاق رخ داده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه تاکید کرد: از امروز هزار تن کاغذ توسط کارخانه چوب مازندران در اختیار ناشران قرار می‌گیرد و همچنین واردات کاغذ با ارز ارزان صورت پذیرفته است، در حال حاضر تیراژ مطبوعات مهم کشور حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد به دلیل تامین کاغذ مورد نیاز افزایش یافته است و در حوزه چاپ، نشر و کتاب هم این مسئله صادق بوده و تیراژ کتب نسبت به ۶ الی ۷ ماه قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان بی نیازی کشور در تامین کاغذ گفت: در آستانه افتتاح دو کارخانه تولید کاغذ دیگر نیز هستیم که امیدواریم کشور را در حوزه کاغذ بی نیاز کند.

اسماعیلی در مورد توزیع عادلانه کاغذ در کشور تاکید کرد: معاونت فرهنگی و مطبوعاتی با همکاری‌ ‌اهالی رسانه و صنعت چاپ و نشر توزیع عادلانه کاغذ را در دستور کار دارند، امروز در جشن کاغذ اطلاعات تکمیلی در این راستا ارائه می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان در مورد ورود کاغذ به بورس و کاهش قیمت آن، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده هر اقدامی که به نفع صنعت چاپ و نشر کشور باشد باید انجام دهیم و طبق قوانین این اقدام را در دستور کار قرار دادیم.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha