۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
فروپاشی FTX  به نفع بیت کوین بود| هزاران رمزارز بی اعتبار به مرور از بازار حذف خواهند شد!
ماکل سیلور:

فروپاشی FTX به نفع بیت کوین بود| هزاران رمزارز بی اعتبار به مرور از بازار حذف خواهند شد!

مدیر عامل سابق شرکت بزرگ مایکرو استراتژی و نهنگ بزرگ بیت کوین طی سخنانی گفت که به اعتقاد وی، فروپاشی و سقوط صرافی FTX می تواند به سود بیت کوین و تمام صنعت رمزارزها شود.

به گزارش بازار، مایکل سیلور، مدیر عامل سابق شرکت بزرگ مایکرو استراتژی و نهنگ بزرگ بیت کوین طی سخنانی گفت که به اعتقاد وی، فروپاشی و سقوط صرافی FTX می تواند به سود بیت کوین و تمام صنعت رمزارزها شود.

بر اساس این گزارش، سیلور که این سخنان را در گفتگو با شبکه سی ان بی سی آمریکا مطرح می کرد، با دفاع مجدد از بیت کوین گفت که رخدادهایی مانند فروپاشی FTX نهایتا منجر به افزایش ارزش بیت کوین شده و هزاران رمزارز بی اعتبار را به مرور زمان از بازار ارزهای دیجیتال حذف خواهد کرد.

وی گفت: اگر همه چیز در یک فرآیند مشخص، قانونمند شود، دیگر کسی هزاران توکن رمزارزی نخواهد داشت و به جای آن، نهایتا مالک چند توکن خواهد بود که در عوض این تعداد توکن همگی دارای اعتبار هستند. با چنین رویه ای، بازار رمزارزها بسیار سریعتر رشد خواهد کرد.

سیلور در ادامه سخنان خود دلیل فروپاشی صرافی FTX و توکن آن را نبود شفافیت مالی در اکوسیستم آن دانسته و گفت که رخدادهای اخیر پیرامون موضوع فروپاشی FTX، نهایتا منجر به تسریع در روند قانونگذاری برای فعالیت رمزارزها خواهد شد.

با اینحال، به گفته این سرمایه دار بزرگ، اگر قوانین ناظر بر بازار رمزارزها بیش از حد سختگیرانه شوند نیز منجر به شکست این بازار خواهد شد.

این سخنان سیلور در حالی مطرح می شود که مایکرواستراتژی به عنوان بزرگترین شرکت دارنده بیت کوین در جهان، با انتشار گزارشی تایید کرد که تاکنون بیش از ۱.۸ میلیارد دلار از سرمایه خود را به دلیل ریزش سنگین قیمت بیت کوین در بازار از دست داده است.

شرکت تایسونز کورنر آمریکا که در حقیقت مالک مایکرو استراتژی محسوب می شود، حدود ۱۳۰ هزار بیت کوین در اختیار دارد که در زمان خرید حدود ۴ میلیارد دلار بابت خرید آنها پرداخت کرده و این در حالیست که بیت کوین های این شرکت اکنون حدود ۲.۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

مایکرو استراتژی به صورت سنتی طی سال های گذشته در زمان ریزش های سنگین بازار اقدام به خرید بیت کوین میکرده و از نهنگ های شناخته شده این رمزارز در جهان به حساب می آید. با اینحال، اکنون مشخص نیست که آیا با توجه به ریزش های سنگین اخیر، مایکرو استراتژی قادر به حفظ بیت کوین های خود خواهد بود یا خیر.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha