۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
آغاز عملیات اجرایی طرح های پیشران در کردستان/بیش از شش هزار فرصت شغلی ایجاد می شود
رئیس سازمان صمت کردستان؛

آغاز عملیات اجرایی طرح های پیشران در کردستان/بیش از شش هزار فرصت شغلی ایجاد می شود

سنندج – خلیقی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز عملیات اجرایی طرح های پیشران توسعه در این استان در بخش های صنعت و معدن خبر داد.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در راستای توسعه بخش صنعت و معدن در استان کردستان، اظهار کرد: متاسفانه کردستان در طول سال های گذشته در حوزه صنعت وضعیت مناسبی نداشته و به همین دلیل زیرساخت های این بخش دچار کمبودهای جدی است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای بالای استان کردستان برای توسعه بخش صنعت، یادآور شد: کردستان در زمینه وجود مواد معدنی و همچنین نیروی انسانی توانمند ظرفیت های خوبی در اختیار دارد و در صورت بهره برداری از این ظرفیت ها می توان زمینه برای توسعه بخش صنعت را فراهم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: با عنایت به شناسایی ۱۸ ماده معدنی و فعالیت صدها معدن در استان، می توان از ظرفیت های در اختیار این بخش برای فرآوری مواد معدنی به خوبی بهره برداری کرد و زمینه برای توسعه بخش صنعت در این استان را فراهم کرد.

وی یکی از مشکلات اصلی در راستای بهره برداری از ظرفیت های معدنی در کردستان را خام فروشی آن عنوان کرد و یادآور شد: در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته و با ایجاد صنایع تبدیلی از این کار جلوگیری شده و در نتیجه ارزش افزوده بیشتری برای استان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اجرایی کردن طرح های بزرگ و پیشران در راستای توسعه کردستان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در همین راستا پنج طرح پیشران و بزرگ در زمینه صنعت در استان کردستان در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم برای اجرایی کردن آنها صورت گرفته است.

خلیفی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرایی کردن طرح های پیشران در استان کردستان، گفت: این پنج طرح بزرگ با سرمایه گذاری دو میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفته و در صورت اجرا و بهره برداری از آنها زمینه برای اشتغالزایی شش هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

وی یادآور شد: طرح توسعه طلای سقز، طرح توسعه پتروشیمی بیجار، سرمایه گذاری در طرح توسعه فولاد زاگرس قروه از جمله طرح های پیشران توسعه در استان کردستان به شمار می رود که البته در تعدادی از این طرح ها سرمایه گذاری مشخص شده و هم اکنون در مرحله اجرای عملیات احداث هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه طرح های پشیران باعث توسعه همه جانبه این استان می شوند، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح های بزرگ و پیشران، صنایع کوچک و وابسته نیز در استان کردستان توسعه می یابند و به همین دلیل فرصت های جدید شغلی نیز در کنار این صنایع بزرگ ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه کردستان به دلیل نزدیک بودن به مرز قابلیت های خوبی برای توسعه در اختیار دارد، عنوان کرد: دسترسی کردستان به بازار کشورهای منطقه به دلیل دارای بودن مرز مشترک با کشور عراق از جمله مزیت های اصلی برای سرمایه گذاری است و در همین راستا نیز تسهیلات ویژه ای برای افراد سرمایه گذار منظور شده و افراد می توانند در صورت سرمایه گذاری در کردستان از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha