۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
بانک‌ها نباید صرفا در زمینه سوددهی منابع بانکی خود حرکت کنند| مسیر پرداخت وام باید تسهیل شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بانک‌ها نباید صرفا در زمینه سوددهی منابع بانکی خود حرکت کنند| مسیر پرداخت وام باید تسهیل شود

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بانک‌ها نباید صرفا در زمینه سوددهی منابع بانکی خود حرکت کنند

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران بانکی کشور و استان فارس با تاکید بر اینکه تامین مالی واحدهای تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تولیدکنندگان نیاز مبرم و جدی به نقدینگی دارند و بانک‌ها وظیفه دارند متناسب با منابع در اختیار استانی و همچنین منابع ملی بر اساس قانون و برنامه‌های بالادستی نسبت به تامین مالی پروژه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه رتبه بانک‌های دولتی و خصوصی در فارس مایه تاسف است، افزود: متأسفانه برخی از بانک‌ها به دلیل ناکارآمدی در رابطه با شاخص مصارف به منابع نیز جایگاه مناسبی ندارند و در این راستا نیازمند بکارگیری سیاست‌های جدیدی در حوزه تامین مالی واحدهای تولیدی به ویژه تسهیلات بخش کشاورزی هستیم.

عسکری در رابطه با جایگاه مجلس نسبت به نظارت بر عملکرد دولت، گفت: مجلس یازدهم همگام با دولت سیزدهم است اما در اجرایی کردن قانون به ویژه در زمینه بانکی به صورت جدی بر دستگاهای اجرایی نظارت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه بانک‌ها نباید صرفا در زمینه سوددهی منابع بانکی خود حرکت کنند، اظهار داشت: گله ما این است که قرار نیست بانک‌ها فقط به فکر منافع خود باشند چراکه برخی از کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل به دلائل متعددی که وجود دارد هنوز بلاتکلیف هستند که از مدیریت ارشد استان فارس انتظار داریم در این رابطه گره‌گشایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در بحث تامین اعتبارات بایستی مسیر مناسبی با یک نگاه توسعه‌ای ایجاد شود، ادامه داد: برخی از بانک‌ها شرایط سختی را در زمینه پرداخت تسهیلات دارند که انتظار ما این است این مسیر تسهیل شود.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تامین نقدینگی لازم واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان و با توجه به تکالیفی که بانک‌ها در رابطه با پرداخت تسهیلات بر اساس سهمیه ۱۵ درصدی که دارند نسبت به عملکرد حوزه بانکی نظارت جدی و موثر خواهیم داشت و هرگونه کم‌کاری یا تخلف در این زمینه را بر اساس قانون و با استفاده از ابزارهای نظارتی در اختیار برخورد می‌کنیم.

لازم به ذکر است که اجرایی کردن ماده ۵۶ در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی، ارائه پیشنهادات در زمینه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه، پرداخت سهم مسئولیت‌های اجتماعی توسط بانک‌ها، تامین مالی منابع مورد نیاز کشاورزان به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر عناوین مطرح شده در نشست ویژه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی در سطح ملی و استانی با کمیسیون کشاورزی مجلس بود که توسط محمدجواد عسکری به عنوان رئیس آن در راستای حمایت از بخش تولید نیز بیان شد.

کد خبر: ۱۸۷٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha