۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
ظرفیت بالای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معادن| همکاری منطقه‌ای با کشورهای اکو
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مطرح کرد؛

ظرفیت بالای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معادن| همکاری منطقه‌ای با کشورهای اکو

اصفهان - کمیلی، رئیس سازمان صمت استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های بالایی در شرکت‌های دانش بنیان ایران در حوزه معادن و تقویت زیرساختهای آن به ویژه با استفاده از فناوری‌های به روز وجود دارد.

امیرحسین کمیلی، در حاشیه برگزاری هشتمین نشست گروه کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از بنیانگذاران سازمان اکو است و در این نشست ما از ظرفیت معدنی کشورهای عضو و پیشرفت‌های قابل توجه آنها در زمینه استخراج، اکتشاف و فرآوری معادن در راستای همکاری های بیشتر مطلع شدیم.

وی با بیان اینکه ما پس از انقلاب اسلامی توانستیم زیرساخت‌های لازم در حوزه معادن را تقویت بخشیم و امروزه با اقتدار اعلام می‌کنیم که در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری به دستاوردهای مهم دست یافتیم، افزود: ظرفیت‌های بالایی در این حوزه به خصوص در فناوری‌های به روز و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه سیاست‌های قطعی ایران در افزایش همکاری‌های منطقه‌ای است، بیان کرد: ایران و کشورهای اکو، زمینه بسیاری در حوزه معدن دارند به نوعی که کل عناصر جدول مندلیف را در این منطقه داریم و عزم بزرگی برای برداشت از این عناصر وجود دارد تا ارزش افزوده بالایی برای همه ما باشد.

گفتنی است هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری اقتصادی) در اصفهان به میزبانی این سازمان و حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ۱۴ الی ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ مطابق با ۲۳ الی ۲۶ آبان ۱۴۰۱ با حضور کارشناسان هفت کشور پاکستان، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در اصفهان در حال برگزاری است.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha