۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
ثبت رکورد کاهش تعداد مشاغل فناوری اطلاعات در ماه گذشته
وال استریت ژورنال گزارش داد

ثبت رکورد کاهش تعداد مشاغل فناوری اطلاعات در ماه گذشته

با توجه به همه گیری کرونا ویروس که باعث بیکاری بسیاری افراد و از دست رفتن شماری از شغل ها شده است. بخش فناوری اطلاعات (آی تی) هم از این مقوله مستثنی نبوده است.

فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار- به گزارش وال استریت ژورنال، بخش فناوری، رکورد کاهش ثبت تعداد مشاغل را در ماه آوریل ( ماه گذشته) تجربه کرده است. گروه تجارت آی تی شرکت کامپ تی ای آ( CompTIA) براساس داده های وزارت کار به تازگی نشان داد، کارفرمایان در بخش فناوری اطلاعات آمریکا در ماه آوریل با ثبت ۱۱۲ هزار ریزش شغل مواجه شده اند.  

با وجود افزایش بیکاری در بخشهای دیگر،  اما در بخش فناوری اطلاعات  با تقاضای زیاد برای پشتیبانی فنی، و ابزار کار از راه دور برای مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹  روبرو شده است، شاید بتوان ابراز امیدواری کرد که شرکتهای آی تی، ممکن است یک نقطه روشن در بازار کار از رونق افتاده این روزها باشد.
تیم هربرت، معاون اجرایی کامپ تی ای آ، در بخش تحقیقات و هوش بازار گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها منابع خود را در راستای ادامه فعالیت تجاری فعلی شان قرار داده اند. از ا ینرو پروژه های بلند مدت فناوری را به حالت تعلیق درآورده اند.  

هربرت گفت:  درشوارترین حالت این است که صنایع در حالت بقا هستند و می توان تصور کرد که تمام منابع فناوری اطلاعات به نیازهای اضطراری اختصاص می یابد.
تقریبا نیمی از ۱۲ میلیون کارمند فناوری کشور در بخش فناوری سازمانی مشغول به کار هستند و بقیه مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات در شرکتهایی است که سراسر اقتصاد گسترش یافته اند؛ بطوریکه طبق اعلام کامپ تی ای آ، تقریباً ۸ درصد از نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می دهند. باید اشاره کرد تجزیه و تحلیل در مورد اشتغال در بخش فناوری شامل موقعیت هایی مانند فروش، بازاریابی و عملیات و همچنین کارمندان مدیریت فناوری وپشتیبانی است.

براساس گزارش کامپ تی ای آ، استخدام سازمانی افراد در زمینه فناوری اطلاعات توسط شرکتهای غیرتکنولوژیک، سازگاری بیشتری داشته و در ماه آوریل به دنبال دو ماه کاهش، ۸۰ هزار شغل جدید رشد کرده است. در حالی که براساس این گزارش، کاهش مشاغل برای موقعیت های اصلی فناوری اطلاعات به ۹۰ تا ۲۷۰ هزار در ماه آوریل رسید.

پل چاپمن، رئیس ارشد اطلاعات در سرویس اشتراک گذاری آنلاین .Box Inc گفت: با توجه به عدم اطمینان، ما بسیار محافظه کار هستیم، بنابراین روی کارمندان موجود تمرکز می کنیم. البته این شرکت استخدام برای نقش های مهم اقتصادی، از جمله تیم های سازگار و امنیتی، و تیم های تجزیه و تحلیل سیستم های تجاری و مهندسی را در دستورکار دارد.  

داده های وزارت کار نشان می دهد که اشتغال در همه بخش های تجاری همچون هتل، سرویس غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، خطوط مسافرتی، گردشگری، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، آموزش و خدمات حرفه ای، با شدیدترین کاهش روبرو بوده است.

یافتن کار قراردادی؛ مشکل بسیاری از متخصصان فناوری بیکار

تجزیه و تحلیل مشابهی از داده های شرکت مشاوره  .Janco Associates Inc نشان می دهد خسارت شغلی خالص ماه گذشته برای کارمندان فناوری اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده است. ویکتور جانولائتیس، مدیر ارشد اجرایی شرکت، گفت: بسیاری از متخصصان فناوری سازمانی بیکار در یافتن کار قراردادی مشکل دارند.
ازسوی دیگر به گفته مارتا هلر، مدیر بخش استخدام شرکت Heller Search Associates.، با توجه به اینکه استخدامی انجام نمی شود. در زمینه های دیگر مانند مواد غذایی و آشامیدنی، کالاهای بسته بندی شده مصرفی و بیمه سلامت، مسئولان ارشد اطلاعات، از افراد در زمین سطحی تر استفاده می کنند تا  اینکه نسبت به استخدام در بخشهای همچون از جمله امنیت سایبری، معماری سیستم ها و توسعه دهندگان نرم افزار پیشرفته  توجه کنند.

براساس گزارشی که توسط شرکت تحقیقات بازار Canalys انجام شده است، در کوتاه مدت بسیاری از شرکت ها، با توجه به اینکه  که با عواقب اقتصادی ناشی از همه گیر شدن کرونا ویروس مواجه شده اند، پروژه های آی تی و برنامه ریزی شده از قبیل استقرار پیچیده تر هوش مصنوعی یا اتوماسیون را به عقب برمی گردانند.  
براساس گزارشی که توسط کامپ تی ای آ در ماه مه سال گذشته گزارش  منتشر شد، این عقب گرد کاملاً متفاوت از یک سال پیش است، آن زماندر حالی که  که تقاضا برای کارگران با مهارت های پیشرفته در زمینه هایی از قبیل تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی زیاد شد،  از آن سو نرخ بیکاری ایالات متحده برای مشاغل فناوری اطلاعات به ۱.۳ درصد، به کمترین میزان طی ۲۰ سال، کاهش یافت.

رایان ساتون، رئیس منطقه ای کارمندان شرکت Robert Half International Inc.  گفت: بخش  فناوری کمی بهتر از سایر حوزه ها دیگر عمل کرده است، زیرا متخصصان فناوری اطلاعات با توجه به مساله دورکاری برای پشتیبانی در این بخش به کار گرفته شده اند با این وجود، بسیاری از ابتکارات فناوری اطلاعات وابسته به بودجه هستند. درحالی که که این میزان به طور موقت در دسترس است.
در عین حال گروه تحقیقاتی .International Data Corp به تازگی، درباره  هزینه های جهانی آی تی  شرکت پیش بینی کرد که به صورت نزولی خواهد بود و امسال با ۵.۱ درصد کاهش در سال جاری به ۲.۲۵ تریلیون دلار می رسد.

رشد استخدام در حوزه فناوری؛ پس از محوشدن بحران

تام گیمبل، مدیرعامل شرکت LaSalle Network، یک شرکت در زمینه استخدام و مشاغل فناوری، گفت: هنگامی که بحران محو شد، انتظار می رود که استخدام ها در بخش  فناوری دوباره رشد کند زیرا مشاغل به دنبال ابزارهای فناوری برای کاهش هزینه ها و  بهبود  کارآیی ها  پس ازاین رکود اقتصادی هستند.  وی افزود: در حالی که پیاده سازی محصولات جدید کند می شود، در عین حال ما شاهد استخدام قوی شرکتهای IT، زیرساخت ها، توسعه و امنیت خواهیم بود.

کد خبر: ۱۸٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha