۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
پتروشیمی، مواد معدنی، کشاورزی و آبزیان مهم‌ترین صادرات استان بوشهر
محمدی‌زاده در گفت‌وگو با بازار؛

پتروشیمی، مواد معدنی، کشاورزی و آبزیان مهم‌ترین صادرات استان بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر با اشاره به صادرات ۱۳.۶ میلیارد دلاری از استان بوشهر در یکسال اخیر گفت: محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، کشاورزی و آبزیان مهم‌ترین صادرات استان بوشهر به شمار می‌روند.

احمد محمدی زاده در حاشیه نشست با مسئولان حوزه صنعتی و تولیدی استان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تقویت تولید و توسعه مراکز صنعتی به ایجاد شغل منجر می‌شود و مدیران و متولیان امور در این مسیر وظیفه حساسی بر عهده دارند.

وی افزود: در یکسال اخیر تاکید زیادی بر توسعه اقتصاد دریامحور در نقاط ساحلی استان داشته‌ایم و بویژه در بحث ته‌لنجی و آبزی‌پروری و واردات و صادرات اتفاقات ارزشمندی افتاده است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تجاری از اقدامات موثر در تقویت تجارت خارجی است که در استان بوشهر در این مسیر گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

محمدی‌زاده با بیان اینکه حجم و ارزش کالاهای صادراتی استان بوشهر افزایش چشمگیری داشته است تصریح کرد: از آبان سال گذشته تا آبان امسال، بیش از ۱۳.۶ میلیارد دلار صادرات از استان بوشهر داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده حدود ۲ میلیارد دلار واردات کالا به استان بوشهر داشته‌ایم که نشان دهنده ارزش چند برابری صادرات نسبت به واردات است.

استاندار بوشهر گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌تواند ارزش صادرات را چند برابر کند و تمرکز مدیران صنعت پتروشیمی باید بر روی ایجاد صنایع جدید و تولید محصولات متنوع باشد تا افزایش صادرات و افزایش اشتغال را شاهد باشیم.

محمدی زاده افزود: علاوه بر محصولات پتروشیمی، بوشهر در صادرات میعانات گازی و محصولات کشاورزی و مواد معدنی و ماهی و میگو پیشتاز است.

وی اضافه کرد: بیشترین صادرات از بنادر استان بوشهر به سمت چین و هندوستان و امارات و آفریقای جنوبی و ترکیه و پاکستان بوده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha