۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
شرایط برای کشت فراسرزمینی و تهاتر کالا بین ایران و ونزوئلا فراهم شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

شرایط برای کشت فراسرزمینی و تهاتر کالا بین ایران و ونزوئلا فراهم شود

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: ونزوئلا در زمینه کشت محصولات استراتژیک ذرت، سویا و دانه‌های روغنی دارای شرایط مناسبی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در این دیدار با وزرای کشاورزی و حمل و نقل کشور ونزوئلا در رابطه با چگونگی راهکارهای توسعه روابط ایران و ونزوئلا در بخش کشاورزی، گفت: در زمینه کشت فراسرزمینی و تهاتر کالا بین دو کشور ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌ توسط دولت، مجلس و بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی ایران امکان استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم می‌شود و باید در این راستا اقدامات دوجانبه و هدفمند بر اساس سیاست‌ها و راهبردهای کلان انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد کشور ونزوئلا در زمینه تولید محصولات کشاورزی، افزود: صادرات خدمات فنی مهندسی، تکنولوژیکی و میعانات گازی به این کشور و استفاده از خاک حاصلخیز و منابع قابل توجه آب ونزوئلا یک فرصت مناسب برای ایران محسوب می‌شود.

عسکری گفت: کشور ونزوئلا در زمینه کشت محصولات استراتژیک ذرت، سویا و دانه‌های روغنی دارای شرایط مناسبی است که در این راستا مجلس از دولت و بخش خصوصی انتظار بکارگیری تدابیر لازم و تلاش وافر در خصوص بهره گیری از این شرایط کشور ونزوئلا را دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با ضرورت صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی در تعاملات تجاری با کشور ونزوئلا تاکید کرد و گفت: تجربیات بسیار ارزنده کشور ایران در تولید انواع محصولات کشاورزی، غذایی و کالاهای اساسی و وجود مزیت رقابتی بسیاری از آنها نسبت به تولیدات کشورهای همسایه ونزوئلا؛ بایستی زمینه حضور و عرضه توانمندی‌های ایرانی را در این کشور با ایجاد تسهیلات مناسب فراهم کرد.

عسکری در همین راستا به ظرفیت‌های موجود در صادرات محصولات خشکبار ایران اشاره کرد و ادامه داد: انجیر، کشمش، پسته، زعفران و فرآورده‌های متعدد دیگری با کیفیت مناسب در ایران تولید می‌شود که به دلیل دارا بودن مزیت‌های رقابتی بسیار مناسب نسبت به سایر کشورهای جهان فرصت همکاری تجار و فعالان اقتصادی دو کشور را فراهم خواهد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به توانمندی‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که در زمینه حمل و نقل ریلی، دریایی و جاده‌ای وجود دارد باید سازوکارهای اجرایی مراودات دو کشور با هدف توسعه روابط در صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز فراهم شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha