۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
اختلاف بر سر مالیات بر خانه های خالی| عقب ماندگی در تکمیل سامانه املاک و اسکان داریم
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو بازار:

اختلاف بر سر مالیات بر خانه های خالی| عقب ماندگی در تکمیل سامانه املاک و اسکان داریم

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه در دو سال گذشته بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی بر سر کیفیت اطلاعات خانه های خالی اختلاف بوده است.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت قانون مالیات بر خانه های خالی در کشور بیان کرد: در زمینه مالیات بر خانه های خالی دو سازمان عهده دار مسئولیت شده اند یک؛ وزارت راه و شهرسازی و دوم؛ سازمان امورمالیاتی.

وی تاکید کرد: از این رو وزارت راه و شهرسازی باید اطلاعات مورد نظر را جمع آوری کرده و سازمان امور مالیاتی هم به صدور برگه های مالیاتی اقدام و این برگه ها را به مودیان ابلاغ کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه در دو سال گذشته بین این دو سازمان بر سر کیفیت اطلاعات اختلاف بوده است.

وی تاکید کرد: مسئولین سازمان مالیاتی تاکید دارند که اطلاعاتی که از وزارت راه و شهرسازی دریافت می کنند نقص دارد لذا وزارت راه و شهرسازی هم به دلیل اینکه براساس خود اظهاری مردم این اطلاعات را جمع آوری می کند، کمی کیفیت و کمیتش اطلاعاتش خوب نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات، بیش از ۶۰۰ هزار واحد شناسایی شده به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است تا برای صاحبان این خانه ها برگه مالیاتی صادر شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته سال گذشته هیچ اتفاقی در راستای اجرای این قانون در کشور رخ نداد و امسال هم ما نمی دانیم چند عدد از این اطلاعات صحیح و چند عدد آن غلط است.

وی تاکید کرد: با این حال تا زمانی که سامانه املاک و اسکان در کشور تکمیل نشود هیچ کدام از این اقدامات مسکنی و اراضی واقعا محقق نخواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید به سرعت این سامانه را تکمیل کند البته وزارت راه و شهرسازی به جد مشغول فعالیت در این بخش است اما باز هم ما از این موضوع عقب هستیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه عدم تکمیل سامانه املاک و اسکان به وزارت راه و شهرسازی تذکر داده ایم، بیان کرد: ما به مسئولین وزارت راه و شهرسازی تاکید کردیم که تکمیل این سامانه باید اولویت اول و آخر این وزارتخانه باشد لذا ما به صورت هفتگی رصد می کنیم تا ببینیم که کارها به چه میزان پیشرفت داشته است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در صورت تکمیل سامانه املاک و اسکان می توانیم در زمینه ساخت مسکن و مسکن اجاره ای برخی از تصمیمات را بگیریم.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • NL ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      اینقدر گفتید مالیات برخانه های خالی که یک سال پیش ما و چند نفر از فامیل تعدادی آپارتمان در تهران داشتیم همه رو فروختیم و رفتیم استانبول آپار تمان خریدیم . ا ز خانه های خالی هم‌مالیات نگرفتید . البته آن آپارتمان های خریداری شده هم بیشترشان در استانبول خالی هستند ولی کسی کاری با خالی بودن آن ها ندارد .