۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
پویش ملی «لبخند مادری» در استان سمنان آغاز به کار کرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پویش ملی «لبخند مادری» در استان سمنان آغاز به کار کرد

سمنان- احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان از اجرایی شدن پویش ملی لبخند مادری در استان خبر داد و گفت: توزیع بسته‌های حمایتی مورد نیاز مادران و نوزادان، محور این پویش محسوب می‌شود.

حامد احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه امروز در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان استان سمنان پویش لبخند مادری آغاز شد، ابراز کرد: این طرح در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت و حمایت از فرزند آوری از طریق بنیاد ۱۵ خرداد اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ بسته در این طرح بین خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند اهدا می‌شود، افزود: این بسته ها شامل ۴۰ قلم از وسایل مورد نیاز مادر و نوزاد به ارزش ۱۲میلیارد ریال است.

مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان با بیان اینکه ارزش هر بسته ۴۰ میلیون ریال است، تاکید کرد: اعطای ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش هر وام ۱۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات حمایتی از خانواده‌ها در این طرح است.

احمدی با بیان اینکه این بسته‌های حمایتی همراه با اعطای ۱۰ میلیون ریال کارت هدیه به مادر داده خواهد شد، گفت: افتتاح حساب پس‌انداز بنام فرزند به ارزش ۲۰ میلیون ریال ویژه خانواده‌های نیازمند از دیگر اقدامات ستاد اجرایی و بنیاد ۱۵ خرداد است.

وی با بیان اینکه این طرح برای افزایش نرخ رشد جمعیت در کشور از طریق اختصاص تسهیلات تشویقی برای افزایش فرزندآوری است، گفت: این طرح در طول سال تداوم خواهد یافت تا بتوانیم به جامعه هدف بیشتری خدمت رسانی کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان همچنین از کمک پنج میلیارد ریالی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد به کلینیک درمان ناباروری بیمارستان امیرالمومنان(ع) خبر داد و گفت: این اقدام بعد از تصویب ورود ستاد در بحث جمعیت و فرزندآوری بعنوان یکی از مسائل اولویت‌دار استان در شورای اجتماعی ستاد در استان، صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha