۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
ضرورت اصلاح باغات مرکبات در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت اصلاح باغات مرکبات در مازندران

نکا- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار اصلاح باغات مرکبات و بهره گیری از الگوهای نوین و جدید در غرس درختان شد.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز صادرات مرکبات گفت: هندوستان ، روسیه و چین از جمله کشورهایی هستند که بحث صادرات در آن انجام خواهد شد لذا به دنبال این هستیم متناسب با الگوهای جدید و نوین هم در کاشت و انتخاب درختان اصول اصلاح شده را بکار گیریم تا راندمان تولید به دو برابر برسد.

وی در ادامه یکی از روش های کنترل بازار را عرضه مستقیم محصولات کشاورزی یاد کرد و متذکر شد: در بحث عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با شهرداری تهران به توافق رسیده شد تا در مناطق مختلف تهران این محصولات عرضه شود، همچنین در سطح شهرستان های استان نیز به شهرداری ها ماموریت داده شد تا با جدیت تمام پیگیر این امر باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مازندران نبود صنایع تبدیلی در شرق استان را از جمله مشکلات این حوزه دانست که با فراهم آوردن جذب سرمایه گذار در این شهرستان می توان مشکل صنایع تبدیلی را مرتفع کرد.

وی سطح باغات مرکبات را ۱۱۳ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید و روانه بازار شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha