۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
انتقاد از کاهش سطح تعاملات اقتصادی ایران و قرقیزستان
خانی در دیدار با سفیر قرقیزستان در تهران مطرح کرد

انتقاد از کاهش سطح تعاملات اقتصادی ایران و قرقیزستان

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان با انتقاد از کاهش سطح تعاملات اقتصادی ایران و قرقیزستان، گفت: توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور یکی از چشم اندازهای مهم در روابط دو کشور است.

به گزارش بازار، تور داقون صدیق اف سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران صبح امروز (یکشنبه ۲۲ آبان ماه) با علی اصغر خانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد علاقه طرفین گفتگو کرد.

علی اصغر خانی در ابتدای این دیدار مناسبات مثبت و رو به رشد دو کشور در حوزه های مختلف را مهم خواند و بر تبادل هیأت های عالی رتبه تهران - بیشکک تاکید کرد و افزود: گفتگو و توافقات خوبی میان روسای جمهور ایران و قرقیزستان انجام شده است که می تواند تاثیر بسزایی در توسعه روابط فیمابین داشته باشد.

وی در همین راستا گفت: روابط با کشور دوست و برادر قرقیزستان هنوز به سطح مطلوب مورد انتظار سران دو کشور نرسیده است. انتظار داریم مسئولین ذیربط در این خصوص تلاش بیشتری را داشته باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان در ادامه بر اهمیت تقویت روابط دوستانه پارلمانی تاکید و بیان کرد: گفتگوهای پارلمانی کمک شایانی به تسهیل و تسریع همکاری دولت ها خواهند کرد. لذا از تبادل هیأت های پارلمانی در جهت تقویت همکاری ها در این حوزه استقبال و حمایت می کنیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کاهش سطح تعاملات اقتصادی ایران و قرقیزستان تصریح کرد: توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور یکی از چشم اندازهای مهم در روابط دو کشور می باشد. انتظار داریم با استفاده از ظرفیت های فراوان موجود در زمینه اقتصادی، سطح مراودات تجاری فیمابین بیش از پیش ارتقاء یابد.

وی در پایان این دیدار ضمن اشاره به درگیری های اخیر مرزی کشورهای قرقیزستان و تاجیکستان با خانواده های قربانیان این حادثه همدردی و بر حل و فصل مسائل مرزی دو کشور از طریق گفتگو تاکید کرد.

تور داقون صدیق اف سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران نیز در دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مناسبات دوستانه دو کشور گفت: تقویت و تحکیم همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران برای دولت و پارلمان قرقیزستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با مهم خواندن توسعه روابط اقتصادی قرقیزستان و ایران، بر برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

سفیر قرقیزستان در تهران در پایان این دیدار ضمن تشریح درگیری های اخیر مرزی کشور متبوعش با تاجیکستان افزود: از مواضع رسمی ایران در احترام به حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی دو کشور تشکر می کنیم. جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش و جایگاه خود در منطقه می تواند نقش بسزایی در جهت صلح و ثبات پایدار ایفا نماید.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha