۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
تشویق گزارش دهندگان موجب استقبال مردم از سامانه سوت زنی سازمان می‌شود
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

تشویق گزارش دهندگان موجب استقبال مردم از سامانه سوت زنی سازمان می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سامانه سوت زنی سازمان با استقبال بالای مردم رو به رو شده و فرارهای مالیاتی قابل توجهی از طریق گزارش‌های مردمی شناسایی شده است.

به گزارش بازار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، با حضور رئیس کل، معاونین و مدیران ستادی سازمان امور مالیاتی کشور، دومین نشست تخصصی این سازمان با مدیران و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در جهت استفاده از ظرفیت‌های تخصصی این تشکل‌ها در جهت ارتقای توان نظام مالیاتی و بهبود شیوه‌ها و روش‌هایی اجرایی برگزار شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست با بیان اینکه نظام مالیاتی در آستانه هوشمندسازی است و گام‌های اصلی برای تحقق نظام مالیاتی کارآمد در حال برداشته شدن است، گفت: در کنار این تحولات، اقدامات موثری در زمینه مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید صورت گرفته که یکی از موثرترین این اقدامات، ایجاد سامانه سوت زنی بوده است.

منظور افزود: سامانه سوت زنی ظرفیت بالایی در شناسایی مودیان جدید، اعلام گزارش‌های فرار مالیاتی و نیز اعلام مصادیق جرم و فساد اداری دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نسخه به روزتر این سامانه هستیم.

وی در خصوص آمار دریافت گزارش‌های مردمی نیز گفت: در هفت ماهه اول امسال، گزارش‌های زیادی از سوی مردم به سامانه سوت زنی ارسال شده که این گزارش‌ها و اطلاعات ارسالی جهت بررسی به ادارات کل امور مالیاتی مربوطه ارسال شده است و بیشترین موضوع این گزارش‌ها نیز مربوط به تخلف عدم استفاده از کارتخوان به ویژه از سوی پزشکان و دندانپزشکان بوده است. در راستای کمک به افزایش روند استقبال مردمی از سامانه سوت زنی تدابیری انجام شده تا در چارچوب قوانین، گزارش دهندگان فرار مالیاتی تشویق شوند.

گفتنی است در این نشست، مدیران و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و طرح‌ها و پیشنهادات خود در جهت تقویت توان نظام مالیاتی پرداخته و مقرر گردید از توان و تجربه این تشکل‌ها، به ویژه در زمینه توسعه فناوری‌های مالیاتی و هوش مصنوعی، ارتقای سامانه‌های مالیاتی و بهبود شیوه‌های شناسایی فرار مالیاتی استفاده موثری صورت گیرد.

کد خبر: ۱۸۷٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha