۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
تناسبی بین قیمت نهاده ها، تولید و بازار وجود ندارد
یک دامدار گلستانی:

تناسبی بین قیمت نهاده ها، تولید و بازار وجود ندارد

گرگان- آل جلیل، دامدار گلستانی با بیان اینکه هزینه های تولید سرسام آور است، گفت: هیچ تناسبی بین قیمت نهاده ها، تولید و بازار وجود ندارد.

حامد آل جلیل در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت دام پروری در شرایط سختی از نظر اقتصادی قرار دارد و بسیاری از دامداران دام خود را می فروشند تا خوراک سایر دام ها تامین شود.

این دامدار گلستانی افزود: دامداران به علت گرانی علوفه، به صرفه نبودن تولید، قیمت پایین گوشت و شیر اقدام به کشتار و فروش دام های خود کرده اند.

آل جلیل بیان کرد: دولت به جای حذف ارز ترجیحی باید نظارت به واردات نهاده را تشدید می کرد تا حضور دلالان در بازار حذف می شد و نهاده به میزان و قیمت مناسب به دست تولیدکننده می رسد.

وی با بیان این نکته که هزینه های تولید سرسام آور است، یاد آورشد: هیچ تناسبی بین قیمت نهاده ها، تولید و بازار وجود ندارد زیرا مشکل خوراک به یک معضل بزرگ برای دامداران تبدیل شده است.

این دامدار گلستانی ضمن یادآوری این نکته که قیمت گوشت در بازار متناسب با هزینه های تولید نیست، افزود: حذف ارز ترجیحی منجر به خارج شدن دامداری های خُرد از چرخه تولید شد و با تداوم این مشکلات به زودی دامداری های بزرگ هم ورشکست خواهند شد.

وی با بیان این موضوع که دامداران در تهیه سوخت برای گرمایش دامداری ها و آب مورد نیاز دام ها مشکلات متعددی دارند، گفت: متولیان امر هیچ برنامه ای برای حمایت از تولید دام و حفظ سرمایه دامدار ندارند و به این ترتیب برنامه ریزی مبنی بر پیش بینی کاهش این معضلات نشده است.

آل جلیل درباره قیمت شیر گفت: با وجود اصلاح و افزایش قیمت در شیر، اما قیمت مصوب جدید نیز هنوز با واقعیت تولید دامدار فاصله دارد.

وی در خاتمه یادآور شد: قیمت پایین فرآورده‌ها، نابسامانی بازار دام، وجود دلالان متعدد و بالابودن قیمت خوراک دام از مشکلات عمده این بخش است که امیدواریم مسئولان برای رفع آن اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha