۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
افزایش ۳۳ درصدی مصرف گاز بخش خانگی

افزایش ۳۳ درصدی مصرف گاز بخش خانگی

رئیس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با کاهش دمای هوا، مصرف گاز در بخش خانگی از روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب به ۴۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت که نسبت به هفته گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، غلامرضا کوشکی در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به کاهش ۴ درجه‌ای دمای هوا در هفته سوم آبان نسبت به هفته قبل آن افزود: در هفته پیش رو که امروز ۲۱ آبان، نخستین روز آن را سپری کردیم، افزایش میزان مصرف گاز و کاهش دمای هوا، تدوام خواهد داشت و پیش بینی می‌شود که میزان مصرف گاز، تا ۵۰۰ میلیون مترمکعب نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: جمعه ۲۰ آبان میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری ۴۶۵ میلیون مترمکعب بود که استان تهران در رتبه اول مصرف این حامل انرژی قرار داشت.

رئیس مرکز کنترل دیسپچینگ (مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید، انتقال و توزیع) شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: دیروز همچنین استان خراسان رضوی در رتبه دوم و استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و اصفهان، در رتبه سوم مصرف گاز قرار داشتند.

کوشکی تاکید کرد: با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت‌هایی در گازرسانی به سایر مصرف کنندگان اعمال خواهد شد و درخواست ما از مردم این است که با مدیریت مصرف، شرکت ملی گاز را در توزیع یکنواخت و یکسان گاز در نقاط مختلف یاری کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha