۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
پیش بینی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در همدان
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد:

پیش بینی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در همدان

همدان - لاهوتیان، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در این استان خبرداد.

امیر لاهوتیان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: اعتبار مصوب مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در سال جاری ۳۴۵ میلیارد تومان است و ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای سامانه های نوین آبیاری، ۵۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل کانال های آبیاری عمومی، ۷۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی قنوات، ۳۴ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آب و خاک در تشکل های بخش کشاورزی، ۳۴ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی اراضی و ۱۳ میلیارد تومان برای احداث راه ها و دسترسی به مزارع و ۶۴ میلیارد تومان برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی مدنظر است .

لاهوتیان بابیان اینکه از ۲۶۶ هزار و ۵۶۱ هکتار اراضی آبی استان همدان تاکنون ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ هکتار به سامانه های نوین مجهز شده است، گفت: این امر سالانه ۷۱۱میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را در پی دارد و باعث افزایش راندمان آبیاری، کاهش مصرف سموم و افزایش محصول در واحد هکتار می شود.

وی گفت: در حال حاضر از ۱۵ هزار کیلومتر کانال آبیاری عمومی سنتی یک هززار و ۲۲۳ کیلومتر آن به صورت سنگی، بتنی و جدول پیش ساخته و خطوط انتقال اجرا شده که راندمان انتقال آب از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد و در خطوط انتقال به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی بابیان اینکه از دو هزار و ۴۷۷ رشته قنات موجود استان همدان ۹۶۲ رشته تا پایان سال گذشته بازسازی و نوسازی شد، گفت: این امر باعث افزایش آب دهی قنوات شده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha