۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار

افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار

در اولین روز هفته، در حالی که قیمت ارز با نوسان کاهشی همراه است، تغییرات قیمت جهانی طلا مانع از افت محسوس قیمت طلا و سکه شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه هفته گذشته قیمت جهانی طلا نوسان محدودی داشت افزود: در کنار نوسان محدود قیمت طلا، شاهد کاهش قیمت ارز نیز بودیم که در نتیجه این دو عامل، قیمت طلا و سکه در بازار تهران با تعدیل همراه شود. اما امروز در آخرین روز معاملاتی در بازار جهانی شاهد افزایش قیمت اونس طلا هستیم. به گونه‌ای که هر اونس طلا به ۱۷۷۲ دلار رسیده است که به طور متوسط افزایش ۸۶ دلاری هر اونس طلا را شاهد هستیم.

کشتی آرای در ادامه در خصوص آخرین قیمت‌های بازار امروز طلا و سکه اظهار داشت: در معاملات امروز (شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۶ میلیون تومان تعیین شد.

وی افزود: نیم سکه به قیمت ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۶۵۵ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۷۳۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۹۸۶ هزار تومان رسید.

به گفته کشتی آرای، حباب سکه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است که دلیل این کاهش، واگذاری اوراق سکه توسط بانک مرکزی در بورس کالاست.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha