۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
واسطه‌گری و دلالی در بازار مسکن اصفهان موج می‌زند
یک کارشناس مسکن:

واسطه‌گری و دلالی در بازار مسکن اصفهان موج می‌زند

اصفهان - شریفی، کارشناس مسکن گفت: متاسفانه بازار مسکن اصفهان دچار دلالی و واسطه‌گری شده است و عدم برنامه‌ریزی مسئولان نیز باعث شده تا این بازار با عطشی کاذب روبرو شود.

امید شریفی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر نوسانات قیمت مسکن اصفهان را طی سال های مختلف همراه با نوسانات تورم رسم کنیم مشاهده خواهیم کرد که نوسانات قیمت مسکن بیش از نوسانات تورم است، یعنی در یک جاهایی افزایش قیمت بالاتر از تورم داریم و کاهش قیمت مسکن نیز بیشتر از کاهش تورم است.

وی با بیان اینکه رشد قیمت بازار مسکن صرفا براساس دخالت دولت نیست، اظهار داشت: درباره قیمت مسکن قدرت دخالت دولت کمتر است چون عرضه و تقاضای مسکن در دست دولت نیست.

وی با بیان این که متاسفانه بازار مسکن اصفهان دچار دلالی و واسطه گری شده است، بیان کرد: متاسفانه بسیاری در اموری فعالیت می کنند که منافع شخصی و مالی کوتاه مدت دارد و هر بار بر اساس تبلیغاتی که در بازار مسکن اصفهان می شود سرمایه ها جاری می شود و سپس بعد از مدت کوتاهی از دست می رود.

این کارشناس تاکید کرد: عدم برنامه ریزی در بازار مسکن اصفهان باعث می شود که این بازار با عطشی کاذب روبرو شود و بعد از مدتی به علت تورم موجود دوباره رو به افول برود.

شریفی گفت: اصفهان کلان شهری است که نرخ بیکاری در آن زیاد است و ساخت و ساز در این کلان شهر نقش مهمی را ایفا می کند اما به این علت که در بسیاری مواقع این سوداگران و دلالان هستند که نقش مهمی در این بازار ایفا می کنند تا کنون نتوانسته آنطور که باید و شاید از این فرصت استفاده کند.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha