۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
افزایش ۱۰۰ درصدی ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی با اجرای الگوی کشت
‌رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد

افزایش ۱۰۰ درصدی ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی با اجرای الگوی کشت

‌رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی حدود ۸۰ درصد است که می‌توانیم با اجرای الگوی کشت آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

به گزارش بازار، مجتبی خیام نکویی در مراسم رونمایی از سند ملی الگوی کشت محصولات زراعی همدان، با بیان اینکه با رعایت الگوی کشت، سالانه سه میلیارد مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود، اظهار داشت: ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی حدود ۸۰ درصد است که می‌توانیم با اجرای الگوی کشت آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: الگوی کشت محصولات زراعی زمانی موفق می‌شود که دستگاه‌های دولتی تمام وظایف خودشان را تمام و کمال انجام دهند. وی با بیان اینکه استقلال اقتصادی در گروی تامین سفره مردم است، عنوان کرد: غذا می‌تواند به عنوان یک سلاح در منازعات بین المللی استفاده شود و این مهم به خوبی در جنگ اوکراین خود را نشان داد.

دکتر خیام نکویی با اشاره به افزایش جمعیت تا سال ۱۴۳۰ بیان کرد: اگر جمعیت به ۱۳۰ میلیون نفر برسد، تولید محصولات کشاورزی نیز در سال ۱۴۳۰ باید ۵۵ میلیون تن افزایش یابد. وی با بیان اینکه امنیت غذایی در محصولات کشاورزی باید به شکلی باشد که کشور در شرایط مختلف بین‌المللی دچار مشکل نشود، تاکید کرد: باید بتوانیم در موضوع امنیت غذایی فراتر از نیازهای خود را تامین کنیم تا به اقتدار غذایی برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال الگوی کشت کشاورزی اجرایی می‌شود و سال آینده نیز الگوی کشت باغی نیز آغاز خواهد شد، گفت: در الگوی کشت به استان‌ها گفته می‌شود چه چیزی کاشته شود، کی کاشته شود و چه زمانی برداشت شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha