۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
ابعاد تقنینی و نظارتی لایحه بودجه در مجلس باید بررسی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ابعاد تقنینی و نظارتی لایحه بودجه در مجلس باید بررسی شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس علاوه‌بر قانون‌گذاری، وظیفه نظارت بر اجرای قوانین را نیز دارند بنابراین در رابطه با نظارت بر قانون بودجه فراتر از اختیارات خود عمل نکرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا درباره نقش مجلس درخصوص بررسی بودجه، گفت: منظور برخی ها این است مجلس خیلی به بحث بررسی و نظارت بودجه ورود نکند، این بحث ها جای تاسف دارد چراکه مجلس طبق قانون باید لایحه بودجه را بررسی کرده و یکی از مراحل تبدیل لایحه بودجه به قانون بودجه بررسی آن توسط نمایندگان است و بعد از آن نیز بر روند اجرا باید نظارت کند بنابراین اگر کسی بخواهد مجلس را از حق قانونی خودش محروم کند راه به جایی نخواهد برد و مجلس از شان، جایگاه و اختیارات خود دفاع می‌کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس بر جایگاه خود واقف است و براساس اختیارات خود عمل می‌کند، افزود: شنیدن برخی اظهارنظرهای از خبرگزاری رسمی جای تاسف دارد، البته مجلس براساس وظایف خود و آنچه در قانون آمده بر بودجه نظارت خواهد کرد و اینگونه اظهارنظرها در مسیر ما خلل ایجاد نخواهد کرد.

وی بیان کرد: ورود مجلس به بودجه مطابق قانون است و باید توجه شود ما از «قانون بودجه نه یک آیین‌نامه داخلی دولتی» حرف می‌زنیم و مجلس تنها مرجع قانون‌گذاری کشور است و هیچ جای به جزء مجلس حق قانون‌گذاری ندارد و کسی نمی‌تواند برخلاف قوانین عمل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس نیز گفت: در رابطه با نظارت بر قانون بودجه فراتر از اختیارات خود عمل نشده است، به‌عنوان مثال زمانی که دولت قانونی همچون «جهش تولید» یا «مالیات بر خانه‌های خالی» را اجرایی نمی‌کند مجلس باید بر این مهم ورود کند و مانع از عدم اجرای قانون توسط دولت شود و بر اجرای قانون تصویب شده اصرار ورزد.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha