۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
سرقت ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز از صرافی FTX| به وب سایت صرافی مراجعه نکنید!
تداوم بحران در بازار رمزارزها؛

سرقت ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز از صرافی FTX| به وب سایت صرافی مراجعه نکنید!

با انتشار خبر هک شدن صرافی بزرگ FTX و کیف پول های آن، این صرافی با انتشار بیانیه ای از کاربران خواست از هرگونه مراجعه به وب سایت آنها خودداری نمایند.

به گزارش بازار، با انتشار خبر هک شدن صرافی بزرگ FTX و کیف پول های آن، این صرافی با انتشار بیانیه ای از کاربران خواست از هرگونه مراجعه به وب سایت آنها خودداری نموده و دلیل این امر را آلوده بودن وب سایت به بدافزارهای بسیار قدرتمند اعلام شده که می توانند به راحتی به کامپیوترهای شخصی و گوشی های کاربران نفوذ کنند.

گفته می شود تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز از صرافی FTX به سرقت رفته و هک شده است. مدیران صرافی اعلام کرده اند که از طریق کانال تلگرامی رسمی خود با مشتریان در تماس خواهند بود و این تنها پل ارتباطی میان آنها است.

از سوی دیگر، کانسل راین، مدیر عامل صرافی FTX نیز صبح روز شنبه از اعلام رسمی ورشکستگی شرکت خود تحت فصل ۱۱ قوانین مربوط به ورشکستگی در آمریکا خبر داده و اعلام کرد که تمامی مابقی رمزارزهای موجود در این صرافی به کیف های سرد سخت افزاری انتقال پیدا کرده اند.

به گفته برخی کارشناسان حوزه بلاکچین، بدافزار سرقت از صرافی در قالب به روز رسانی نسخه اپلیکیشن آن به حساب های مشتریان راه پیدا کرده و از این طریق، بسیاری از حساب ها را مورد حمله سایبری قررا داده است.

این در حالیست که علاوه بر FTX، بسیاری از شرکت های بزرگ فعال در زمینه رمزارزها نیز سرمایه های بزرگی روی این پلتفرم قرار داده بودند که در یک نمونه، شرکت سرمایه گذاری گالوئیس، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خود را در پی این حمله هکری از دست داده است؛ موضوعی که در اوج نامساعد بودن وضعیت بازار ارزهای دیجیتال، می توان همچون شکست و ریزش پروژه های بزرگی چون ترا و سلسیوس، ضربه بزرگی به اعتبار بازار بزند.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha