۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
۳۵میلیارد تومان برای گردشگری استان سمنان جذب شد | ایجاد ۲۵۰ بومگردی با حمایت دولتی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۵میلیارد تومان برای گردشگری استان سمنان جذب شد | ایجاد ۲۵۰ بومگردی با حمایت دولتی

سمنان- کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: از ابتدای سال برای تامین زیرساخت‌های گردشگری استان ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در سال مالی جاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری جهش اعتباری خوبی را خواهیم داشت و سعی می‌کنیم آنچه در حوزه زیرساخت نیاز است تامین کنیم، ابراز کرد: زیرساخت شامل راه، گاز، آب و ... یکی از مهمترین ارکان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در یک نقطه‌ای که سرمایه گذاری می شود، باید زیرساخت آن تامین شود وگرنه سرمایه‌گذاری نیمه تمام خواهد ماند، افزود: با کمک دولت و فرمانداری‌های سراسر استان و همچنین سازمان برنامه و بودجه برنامه ریزی برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش گردشگری صورت گرفته است.

افزایش ۶ برابر اعتبارات

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه حوزه گردشگری بسیار پرجاذبه است، تاکید کرد: ۶۰۰ درصد افزایش بودجه میراث فرهنگی استان در سال جاری رقم خورده است که به ما کمک می‌کند در زمینه ارتقای زیرساخت‌های گردشگری اقدامات خوبی را صورت دهیم.

کرم زاده با بیان اینکه از ابتدای سال ۳۰ میلیارد تومان منابع جذب کردیم، افزود: پنج میلیارد تومان دیگر جذب در هفته جاری رقم خورد تا مجموع این اعتبارات جذب شده به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یابد همچنین تا پایان سال دست کم ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان دیگر در حوزه زیرساخت و مرمت بناهای تاریخی تخصیص خواهد یافت.

۶۰۰ درصد افزایش بودجه میراث فرهنگی استان در سال جاری رقم خورده است

وی با بیان اینکه ۱۰۰ بومگردی در استان سمنان وجود دارد و توسعه این واحد ها در دستور کار قرار دارد، گفتک افرادی که می خواهند در حوزه بومگردی کار کنند، می توانند از تسهیلات خوبی بهره مند شوند.

تفاهم‌نامه همکاری

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه تفاهم‌نامه میراث فرهنگی و کمیته امداد و دفتر امور روستایی استانداری سمنان منعقد شده که طی آن بومگردی ها مورد حمایت قرار می گیرند، تاکید کرد: در این تفاهم ۲۵۰ بومگردی جدید در سطح روستاهای استان سمنان برای اشتغال زایی مورد حمایت قرار خواند گرفت.

کرم زاده با بیان اینکه در حوزه هزینه های استاندارد سازی تاسیسات گردشگری مانند مدیر آموزش دیده، بهداشت مطبخ و استحکام بنا، ایمنی و حریق و ... برای اقشاری که در روستاها حضور دارند، کمیته امداد آمادگی دارد که تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض کمک کند تا خانه روستایی تبدیل به بومگردی شود، تاکید کرد: این فرصت بسیار خوبی برای اشتغال روستایی است.

وی با بیان اینکه برای تامین تجهیزات مورد نیاز بومگردی میراث فرهنگی نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با بهره چهار درصد وام پرداخت می کند، تاکید کرد: تمام تلاش های ما برای این است که بتوانیم شاهد مهاجرت معکوس به روستاها و توانمند سازی خانوار روستایی و اشتغال باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه کیفیت بومگردی های ما بسیار خوب است و امیدواریم دهیاری‌ها آن را معرفی کنند تا مردم بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، گفت: این قبیل طرح‌ها در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیز موثر خواهند بود.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha