۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
واگذاری بیش از ۲۷۰ هزار خودروی مادران در طرح جوانی جمعیت
سخنگوی وزارت صمت خبر داد

واگذاری بیش از ۲۷۰ هزار خودروی مادران در طرح جوانی جمعیت

قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از واگذاری ۲۷۷ هزار و ۷۹۲ خودرو به مادران در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش بازار، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تخصیص خودرو به مادران دارای دو فرزند که فرزند دومشان بعد از ابلاغ قانون یعنی همان ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ متولد شدند تکلیف ویژه‌ای گذاشت که ۵۰ درصد از خودروهایی که مشمول قرعه کشی می‌شوند باید به مادران اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ما ۴۴۷ هزار مادر واجد شرایط داشتیم که ۳۷۴ هزار نفر شان ثبت نام کردند و از این تعداد ۲۷۷ هزار و ۷۹۲ نفر برنده شدند و ۱۲۲ هزار و ۹۷۵ نفر از مادران با پرداخت وجه، خودروشان را تحویل گرفتند و این دقیقا ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی بوده که در اختیار مادران قرار گرفته است.

قالیباف اضافه کرد:در راستای این قانون تکلیف درون وزارتخانه‌ای هم بر عهده وزارت صمت بود که هدیه ۱۰ میلیونی برای ازدواج، صاحب فرزند شدن ۵ میلیون و دور کاری از جمله موارد بر عهده وزارت صمت بوده است.

سخنگوی وزارت صمت همچنین از اعطای کارت اعتباری به زوج‌های جوان برای خرید لوازم خانگی داخلی اشاره کرد و گفت: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان را در قالب کارت‌های اعتباری ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی داخلی به صورت اعتباری به همت تولید کنندگان و بانک‌ها به زوج‌های جوان اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی خرید لوازم خانگی از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌ها دایر است افزود: این نمایشگاه دائمی در استان‌ها هم بزودی برگزار خواهد شد.

قالیباف افزود: خودروهای مشمول قرعه کشی و خودروهای که در بورس پذیرش می‌شوند ابتدا ۵۰ درصد سهم جوانی جمعیت کسر می‌شود و ۵۰ درصد اضافه در بورس عرضه می‌شود بنابراین تحت هر شرایطی خودرو به مادران تعلق خواهد گرفت.

قالیباف گفت: ما قرعه کشی آخرمان در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو تقریبا یک ماه و نیم پیش برگزار شد و بنابراین الان قرعه کشی فقط در ایران خودرو برگزار می‌شود و عمده تقاضا هم برای خودروهای پژو پارس، ۲۰۶ و ۲۰۷ است که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی مشمول مادرانی است که در قانون جوانی جمعیت قید شده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha