۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
صادرات مرغ از مازندران نظام مند شود
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران:

صادرات مرغ از مازندران نظام مند شود

ساری - مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با اشاره به کمبود سردخانه برای نگهداری و ذخیره سازی مرغ، صادرات را راهکار رفع مشکل دانست و گفت: صادرات مرغ به صورت نظام مند باید انجام شود.

سیدمحمد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار خواستار برنامه ریزی برای صادرات مرغ در استان شد و گفت: باید صادرات مرغ را نظام مند کرد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه بیش از شش هزار تن مرغ در استان به صورت تضمینی خریداری شده است، افزود: سردخانه مناسب برای ذخیره سازی نداریم و یا سردخانه ها حاضر به عقد قراردادهای یکساله با ما نیستند و در چنین وضعیتی که با مازاد تولید مواجه هستیم باید به فکر صادرات باشیم.

وی با اظهار اینکه مرغ در خط اول با قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و در مرحله دوم به قیمت ۱۳ هزار تومان خریداری شده است، افزود: ما آمادگی برای خرید مرغ از تولیدکنندگان را داریم و محدودیتی وجود ندارد.

جعفری همچنین با اشاره به مشکل نهاده ها در استان اظهار داشت: بخشی از نهاده ها در انبارها موجود است که باید برای ترخیص آن اقدام و ارز مورد نیاز برای آن تامین شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با اظهار اینکه آماده همکاری با اتحادیه برای تنظیم بازار مرغ هستیم درباره قیمت مرغ نیز گفت: این موضوع در جاهای دیگری از جمله میدان بهمن تهران تعیین می شود و اتحادیه باید در این زمینه برنامه ریزی و و ورود کند.

سالانه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در مازندران تولید می شود که ۱۱ درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۸٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha