۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
 پایان هفته با کاهش قیمت انواع سکه در بازار تهران

پایان هفته با کاهش قیمت انواع سکه در بازار تهران

در پایان هفته، با واگذاری اوراق سکه توسط بانک مرکزی، شاهد کاهش حباب سکه بودیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تغییرات افزایشی قیمت طلا در بازار جهانی اظهار داشت: هر اونس طلا در بازار جهانی به ۱۷۰۶ دلار رسیده است که نسبت به ابتدای هفته ۲۳ دلار افزایش نرخ دارد.

وی با اشاره به روند کاهشی قیمت ارز در بازار اظهار داشت: در معاملات امروز (پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید که ۸۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی دارد. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۶۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی، ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: نیم سکه به قیمت ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد. این در حالی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی همچنان دارای حباب بالا هستند.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۴۶۱ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۶۲۳ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۷۸۶ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۹۴۸ هزار تومان رسید.

به گفته کشتی آرای، حباب سکه با کاهش یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی، به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است که با واگذاری اوراق سکه توسط بانک مرکزی، شاهد کاهش حباب سکه بودیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha