۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
آذرماه؛ زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در «عشق آباد» ترکمنستان
رئیس صمت گلستان:

آذرماه؛ زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در «عشق آباد» ترکمنستان

گرگان- حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی های تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان گلستان است.

درویش علی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: رایزنی های دولت در ارتباط با کشور ترکمنستان نتیجه بخش بوده و سفر اخیر جمعی از تجار استان در معیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به این کشور و اتفاقاتی که در حوزه روابط تجاری با این کشور افتاده، نشان از تغییر نگاه طرف ترکمن دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: ۱۵ درصد صادرات به ترکمنستان از مرز اینچه برون استان گلستان انجام می شود که نشان دهنده اهمیت این کشور برای حوزه تجارت خارجی استان گلستان است.

وی حضور تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان گلستان در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان را پر اهمیت برشمرد و گفت که این نمایشگاه در آذرماه برگزار می شود.

حسن زاده عنوان کرد: نمایشگاه عشق آباد که سازمان توسعه تجارت ایران مجوز برگزاری آن را اخذ کرده فرصت بسیار مغتنمی برای ارائه توانمندی های تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان گلستانی است.

گفتنی است؛ براساس توافق انجام شده در دیدارهای اخیر روسای جمهور ایران و ترکمنستان، مناسبات تجاری دو کشور در حال افزایش است.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha