۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
«منطقه آزاد» عامل توسعه سرمایه گذاری/ بودجه ۷میلیاردی برای ساماندهی زیرساخت های ساحلی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

«منطقه آزاد» عامل توسعه سرمایه گذاری/ بودجه ۷میلیاردی برای ساماندهی زیرساخت های ساحلی

ساری - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، ایجاد منطقه آزاد را سبب توسعه جذب سرمایه گذاری خارجی بیان کرد.

مفید غلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تصویب منطقه آزاد استان در مجلس در قالب سه لکه، آن را گامی بزرگ برای توسعه اقتصادی و تجاری استان برشمرد و توسعه جذب سرمایه گذاری های خارجی را از جمله مزیت ها بیان کرد.

وی با اظهار اینکه ایجاد منطقه آزاد از خواسته های دیرینه مردم استان بوده است، انتقال دانش و رونق صادرات را از دیگر ظرفیت های ایجاد منطقه بیان کرد و گفت: منطقه آزاد استان در قالب سه لکه تجاری، اقتصاد، سلامت و گردشگری مصوب شده است.

وی گردشگری را از جمله پتانسیل های استان مازندران اعلام کرد و گفت: به رغم آنکه در قانون برنامه توسعه، بر توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی تاکید شده است اما در استان مازندران به دلیل نداشتن اطلس گردشگری این مسئله چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

غلامی ناچیز بودن سهم استان از اعتبارات ملی زیرساخت های گردشگری را از دیگر مشکلات و چالش ها بیان کرد و گفت: باید برای تقویت این زیرساخت ها سهم بری ما از اعتبارات ملی در حوزه گردشگری افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، به اعتبار هفت میلیارد تومانی برای زیرساخت های حوزه ساحلی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت ساحل برای توسعه گردشگری در استان بهره گیری شود زیرا اسکله های ساحلی به عنوان یکی از پروژه های اقتصادی در استان تعریف شده است.

کد خبر: ۱۸٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha