۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور آغاز به کار کرد
با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار؛

مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور آغاز به کار کرد

«مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور» با هدف نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغالزا آغاز به کار کرد.

  به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند در این آئین گفت: دبیرخانه شورای عالی اشتغال مسئول نظارت بر طرح‌های اشتغال کشور است.

وی توضیح داد: مرکز ملی پایش اشتغال کشور، سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال را ذیل دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال هدایت می کند و وظیفه آن ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف نظارتی (پیامکی/ تلفنی/ میدانی) و همچنین متولی نظارت عملیاتی اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال کشور اعلام کرد: با سرشماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ می توان برقراری تماس و ارسال پیامک انجام داد.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: طبق نظر استان ها، نظارت میدانی با همراهی مراکز مشاوره و کارآفرینی و همکاران استان ها آغاز خواهد شد که وظیفه نظارت بر اشتغال ایجادی کل جامعه آماری را برعهده دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در گذشته با اعطای تسهیلات اشتغالزایی، نظارت بر فرآیند طرح انجام نمی شد و منابع دچار انحراف می شد اما اکنون به کمک این مرکز با انجام تماس ها در چند مرحله نظارتی از ایجاد اشتغال واقعی اطمینان حاصل می شود.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: این مرکز موظف است کلیه طرح‌ها را دو بار در فاصله زمانی مشخص، به صورت تلفنی نظارت کند.

وی فرایند نظارت را ۳ مرحله «صحت‌سنجی پیامکی»، «صحت‌سنجی تلفنی» و «نظارت میدانی» عنوان کرد و گفت: مهمترین بخش نظارت اشتغال، مرحله نظارت میدانی است که در پنج سطح انجام می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: «نظارت عالی»،   «نظارت ملی»، «نظارت شهرستانی»، «نظارت استانی» و «نظارت فنی» از سطوح نظارت میدانی به شمار می رود.

کریمی بیرانوند توضیح داد: در نظارت فنی تمامی کد های ملی‌ که به عنوان اشتغال ایجادی در سامانه رصد ثبت شده‌اند و حتی در دو مرحله اول صحت‌سنجی (پیامکی و تلفنی) تأیید شده‌اند؛ باید از طریق سامانه و برنامه نظارت میدانی «سانار» نظارت فنی شوند. این مرحله نظارت، مرحله نهایی خواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هدف بلند مدت در موضوع نظارت فنی این است که این نوع نظارت، از فرایند دریافت تسهیلات تا اجرای پروژه و پس از آن را شامل شود و ناظر فنی علاوه بر بازدید میدانی باید طی فرایند کار مشاوره، ارائه راهنمایی و کمک به بهبود اثربخشی را برای صاحب طرح داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha