۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
استفاده از روش‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت تولید
استاندار همدان تاکید کرد:

استفاده از روش‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت تولید

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه هزینه‌های روش‌های سنتی در فرایند تولید سنگین و غیرقابل توجیه است، گفت: باید از روش‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت و بهره‌وری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان اظهار کرد: پیش‌نیاز اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی، ابنیه و شبکه‌های لازم در سطح استان همدان است.

وی گفت: فرمانداران باید در این راستا بنیادها و بنیان‌های لازم در شهرستان‌ها را ایجاد کنند تا فعالان استان به طور یکنواخت از نگاه عدالت‌محوری دولت سیزدهم برخوردار شوند.

استاندار همدان افزود: تقویت و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش و ارتقای بهره‌وری، کارایی و کارآمدی در محصولات، ارتقای تولید و کاهش هزینه‌ها و اقتصادی شدن قیمت تمام‌شده را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان از تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاست‌های رئیس جمهور و مجموعه مدیریتی استان است، گفت: تلاش فرمانداران همدان، ملایر، فامنین و بهار در راستای ایجاد «خانه‌های خلاق» به عنوان پایه و مبنای اقتصاد دانش‌بنیان، قابل تقدیر است.

مصوبات ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نباید در قالب نظر و جلسات باقی بماند، بلکه باید ضمن توجه ویژه به آن، زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آن‌ها در استان فراهم شود

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط بین دانشگاه‌ها با مجموعه تولیدی‌های استان باید بیش از پیش، نزدیک‌تر و سازنده باشد، تأکید کرد: مصوبات ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نباید در قالب نظر و جلسات باقی بماند، بلکه باید ضمن توجه ویژه به آن، زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آن‌ها در استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای استان همدان در جهت هم‌افزایی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: طبق قانون، ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای به صندوق حمایت از اقتصاد دانش بنیان اختصاص یافته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در سطح استان شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزار وجود دارند که محصولات خود را به کشورهای توسعه یافته صادر می‌کنند، افزود: طبق برنامه‌ها، طرح‌ها و اقداماتی که در زمینه اقتصاد دانش بنیان و دیجیتال در دستور کار قرار گرفته، آینده‌ بسیار روشنی در پیش‌ رو قرار دارد.

وی گفت: ضمن تاکیدات مقام معظم رهبری در دانش‌بنیان کردن تولید، هزینه‌های روش‌های سنتی در حوزه‌های مختلف تولید سنگین و غیرقابل توجیه است، بنابراین باید از روش‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت و بهره‌وری استفاده کرد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: با حمایت‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم از مجموعه‌های فعال در اقتصاد دانش بنیان و عزم و اراده بخش خصوصی، اهداف مورد نظر در حوزه اقتصاد دانش بنیان تحقق‌پذیر است.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha