۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
طرح ملی مسکن، راه علاج معضل کمبود مسکن در بازار نیست
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

طرح ملی مسکن، راه علاج معضل کمبود مسکن در بازار نیست

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تنها راه علاج بازار مسکن، افزایش ساخت و ساز است، گفت: به نظر من برای تحقق این مسئله نمی توان به اقدامات و طرح های دولتی دل بست، بلکه باید از ظرفیت گسترده بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن و تأثیر این طرح در مدیریت بازار، گفت: اجرای طرح ملی مسکن در کل اقدام مثبتی است، اما به نظر من تولید ۴۰۰هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن نمی تواند مشکلات کنونی بازار به ویژه کمبود مسکن مورد نیاز شهروندان را حل کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، این در حالی است که در کل سالانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی و دولتی ساخته می شود.

تنها راه علاج بازار مسکن، افزایش ساخت و ساز است

وی با بیان اینکه تنها راه علاج بازار مسکن، افزایش ساخت و ساز است، افزود: به نظر من برای تحقق این مسئله نمی توان به اقدامات و طرح های دولتی دل بست، بلکه باید از ظرفیت گسترده بخش خصوصی استفاده کرد، در این راستا دولت و بانک ها باید تسهیلات  ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی در اختیار سازندگان قرار دهند.

وی گفت: در شرایط کنونی درصد نرخ بهره تسهیلات بانکی هم در حوزه ساخت و ساز و هم در حوزه خرید بسیار بالا است و این مسئله موجب شد که بخشی از خریداران از خرید مسکن منصرف شده و قطعا این وضعیت بر کاهش میزان ساخت و ساز نیز اثر گذار خواهد بود.

وزارت راه و شهرسازی نباید تمام تمرکز خود را بر اجرای طرح ملی مسکن بگذارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مسئولان دولتی اعلام کرده اند که طرح ملی مسکن تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار می گیرد، به نظر من زمان افتتاح این طرح مهم نیست، وزارت راه و شهرسازی نباید تمام تمرکز خود را بر اجرای طرح بگذارد، زیرا با وجود بهره برداری از طرح ملی مسکن، مشکلات این حوزه حل نخواهد شد.

کد خبر: ۱۸٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha