۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
مجلس باید برای ایجاد کالابرگ ضرب العجل تعیین کند| گرانی کالای اساسی برای مردم
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

مجلس باید برای ایجاد کالابرگ ضرب العجل تعیین کند| گرانی کالای اساسی برای مردم

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس باید به موضوع ایجاد کالابرگ در کشور رسیدگی کرده و برای دولت ضرب العجل تعیین کنند.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت ایجاد کالابرگ در کشور در پی مصوبه قانونی مجلس بیان کرد: ما جلساتی را با سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که عهده دارد بسیاری از ماموریت ها در این بخش بوده داشتیم و متاسفانه این بخش ها هنوز مواردی را دال بر اجرای کالابرگ در کشور اعلام نکرده اند.

وی افزود: این مسئولین تاکید دارند که زیرساخت ها در ایجاد کالابرگ هنوز در کشور آماده نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مسئولین تاکید دارند که اقدامات در زمینه ایجاد کالابرگ را در دست پیگیری قرار داده اند اما باید گفت این فرآیند دیگر خیلی طولانی شده است و تقربیا هشت ماه از ابتدای سال گذشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: دولت باید هرچه سریعتر این مصوبه قانونی مجلس را عملیاتی کند تا مردم کالای اساسی را براساس نرخ تعیین شده خریداری کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: به اعتقاد بنده مردم در غیاب کالابرگ بخشی از فشارهای معیشتی در تهیه کالای اساسی را متحمل شده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مردم در تهیه کالای اساسی از بازار متحمل فشارهای سنگینی شده اند که ایجاد کالابرگ در این بخش می تواند مشکلات آنها را تا حدودی کاهش دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی کالابرگ ایجاد شود همان قیمتی که دولت برای کالا درنظر گرفته از حساب پس اندازشان کسر می شود این در حالی است که در حال حاضر این هزینه ها از جیب مردم کسر می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در زمینه تعیین ضرب العجل در قانون برای دولت برای ایجاد کالابرگ در کشور بیان کرد: متاسفانه در قانون ضرب العجل تعیین نشده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی باید به این موضوع رسیدگی کرده در راستای ایجاد کالابرگ در کشور برای دولت ضرب العجل تعیین کنند.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha