۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
خرید نفت از روسیه به نفع هند است
وزیر امور خارجه هند:

خرید نفت از روسیه به نفع هند است

وزیر امور خارجه هند گفت: خرید نفت از روسیه به نفع دهلی نو است و هند به این خرید ادامه خواهد داد.

به گزارش بازار، سوبرهمانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند پس از دیدار با همتای روس خود گفت: هند به خرید نفت روسیه ادامه خواهد داد، زیرا این کار به نفع دهلی نو است.

هند به عنوان بزرگترین مشتری نفتی روسیه پس از چین ظاهر شده است، چون پالایشگاه‌های نفت این کشور نفت روسیه را با تخفیف خریداری می‌کنند، نفتی که خریداران غربی به دلیل جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه از آن دوری کرده اند.

هند سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان و متحد سنتی روسیه به صراحت عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم نکرده است. روز سه‌شنبه پنجمین دیدار جایشانکار و همتای روس او سرگئی لاوروف در سال جاری بود.

جایشانکار گفت: «این تعهد اساسی ما است که اطمینان حاصل کنیم مصرف کننده هندی بهترین دسترسی ممکن را با سودمندترین شرایط ممکن به بازارهای بین المللی (نفت و گاز) داشته باشد. از این نظر، ما دیدیم که روابط هند و روسیه به نفع دهلی نو بوده است. روابطی که به نفع ما باشد، ادامه خواهد یافت.»

این اظهارات یک ماه پیش از آن بیان می‌شود که آمریکا و متحدانش در گروه جی-۷ قرار است با اعمال سقفی بر قیمت ها، از سود روسیه از نفت جلوگیری کنند.

بر اساس گزارشی که «مانی کنترل» به نقل از پرس تراست هند منتشر کرد، جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا قرار است این هفته به هند سفر کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha