۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
افزایش قیمت نقره با برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا| روند قیمت همچنان صعودی است
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

افزایش قیمت نقره با برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا| روند قیمت همچنان صعودی است

قیمت نقره طی چند روز گذشته با کاهش نسبت طلا به نقره و شاخص دلار آمریکا، بهبودی قوی را تجربه کرده و قیمت هر انس این فلز در روز سه شنبه به بالاترین سطح خود روی ۲۱ دلار رسید.

به گزارش بازار، قیمت نقره طی چند روز گذشته با کاهش نسبت طلا به نقره و شاخص دلار آمریکا، بهبودی قوی را تجربه کرده است. قیمت هر انس نقره در روز سه شنبه به بالاترین سطح خود روی ۲۱ دلار رسید که بالاترین نقطه از ۶ اکتبر سال جاری به این سو بود. این قیمت همچنین از بالاترین نقطه در سال جاری بیش از ۱۸ درصد جهش داشته است.

نقره و طلا قرن هاست که رابطه نزدیکی با هم دارند. آنها هر دو فلزات گرانبهایی هستند که در سطح جهانی بسیار مورد توجه هستند. به این ترتیب، این دو تمایل دارند به تصمیمات سیاست پولی ایالات متحده واکنش نشان دهند. آنها همچنین با دلار آمریکا همبستگی معکوس دارند. در بیشتر موارد، زمانی که شاخص دلار آمریکا کاهش می‌یابد، قیمت نقره افزایش می‌یابد.

سقوط نسبت طلا به نقره نیز با شاخص دلار آمریکا همزمان شده است. شاخص دلار (DXY) از بالاترین سطح ۱۱۵ خود در سال گذشته به حدود ۱۱۰ کاهش یافته است. این کاهش پس از آخرین تصمیم فدرال رزرو و انتشار داده های ترکیبی حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (NFP) آمریکا اتفاق افتاد. قیمت نقره همچنین در مرحله بعد، به داده های تورم آینده آمریکا که برای پنجشنبه برنامه ریزی شده، واکنش نشان خواهد داد.

انتخابات میان دوره ای آمریکا نیز دیگر فاکتور تاثیر گذار بر قیمت نقره است. پیروزی دموکرات ها در این انتخابات برای نقره امری مثبت خواهد بود و سرمایه گذاری در زمینه انرژی پاک را تقویت می کند.

پیش بینی قیمت نقره

افزایش قیمت نقره با برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا| روند قیمت همچنان صعودی است

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نقره طی چند روز گذشته عملکرد خوبی داشته است. این فلز در این مدت توانسته است بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه خود حرکت کند. نقره همچنین اولین مقاومت نقطه محوری استاندارد را دوباره آزمایش کرده است. نقره نیز کمی بالاتر از خط روند صعودی نشان داده شده با رنگ بنفش در نمودار است.

بنابراین، واضح است که یک مقاومت قدرتمند روی ۲۰ دلار به وجود آمده است. حرکت قیمت به بالاتر از این سطح منجر به سود بیشتر خواهد شد و خریداران مقاومت دوم را در نقطه ۲۲.۶۱ دلار هدف قرار می دهند. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۹.۹۵ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha