۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
بومی‌سازی قطعات و تجهیزات پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی| افزایش فشار گازهای فلر با کمپرسورهای داخلی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بومی‌سازی قطعات و تجهیزات پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی| افزایش فشار گازهای فلر با کمپرسورهای داخلی

بوشهر- باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به بومی‌ سازی قطعات و تجهیزات پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی گفت: افزایش فشار گازهای فلر با ساخت کمپرسورهای داخلی محقق شده است.

احمد باهوش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و مجتمع گاز پارس جنوبی پیشران در تحقق شعار سال است.

وی افزود: استفاده از توان و پتانسیل متخصصان داخلی بویژه شرکت‌های دانش بنیان و فناور و پارک‌های علم و فناوری نشان دهنده توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و مجموعه‌های خلاق و نوین است.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در حالی که تا یکی دو سال پیش، بیش از ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات پارس جنوبی را وارد می‌کردیم، اکنون حدود ۵۰ درصد از قطعات و تجهیزات مجتمع گازی توسط متخصصان داخلی تولید و تامین شده است.

باهوش تصریح کرد: از متخصصان بومی خواسته‌ایم که قطعات وارداتی مورد نیاز در مجتمع گاز پارس جنوبی را بومی‌سازی و معادل‌یابی کنند تا شاهد افزایش تجهیزات ساخت داخل باشیم.

وی اضافه کرد: افزایش فشار گازهای فلر با ساخت و تجهیز کمپرسورهای داخلی از طرح‌های مهمی است که عملیاتی شده است.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ایجاد سیستم‌های نوین در حوزه دیسپاچینگ نیروگاه اصلی مجتمع و همچنین راه‌اندازی کمپرسورهای سانتریفوژ از طریق شرکت‌های دانش بنیان نیز از دیگر مواردی است که محقق شده است.

باهوش یادآور شد: این مجتمع بیش از ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و بدون وقفه برای تولید گاز فصل زمستان تلاش داریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۱۸۶٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha