۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
افزایش تقاضا در بازار سهام احتمال صعود شاخص داوجونز
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا در بازار سهام احتمال صعود شاخص داوجونز

با وجود آنکه سطح تغییرات اشتغال در آمریکا همچنان مثبت است، اما نرخ بیکاری از ۳.۵ درصد به ۳.۷ درصد افزایش یافته، که می تواند نشانه ای مهم برای احتمال رکود اقتصادی باشد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- با وجود آنکه سطح تغییرات اشتغال در آمریکا همچنان مثبت است، اما نرخ بیکاری از ۳.۵ درصد به ۳.۷ درصد افزایش یافته، که می تواند نشانه ای مهم برای احتمال رکود اقتصادی باشد و زنگ خطری برای فدرال رزرو که با سرعت فعلی در سیاست های انقباضی می تواند این رکود را تسریع کند. از این جهت انتظارات نرخ بهره ای تا حدودی کاهش یافته و اعضای فدرال رزرو گزینه افزایش احتمالی ۰.۲۵ تا ۰.۵ درصدی را در نشست ماه دسامبر مطرح می کنند. این موضوع موجب افزایش تقاضا برای بازار سهام شده و احتمال صعود شاخص داوجونز در کوتاه مدت تقویت شده است. در میان مدت، واکنش به محدوده مقاومتی ۳۳۱۱۰ واحدی تعیین کننده است.

۲️- در بازار نفت خام و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه روند صعودی و در آستانه پایان رای گیری های انتخابات سراسری آمریکا در روز سه شنبه ۸ نوامبر ۲۰۲۲، به محدوده مقاومتی با اهمیت ۹۸ دلاری رسیده و در این محدوده در نوسان است. در میان مدت احتمال صعود به محدوده ۱۰۰ دلاری تقویت شده و پس از آن واکنش به این محدوده روانی و مهم، تعیین کننده است.

۳️- در بازار طلا، با توجه به کاهش نسبی انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، تقاضا برای دلار تا حدودی کاهش داشته که موجب حرکات اصلاحی و صعودی در قیمت طلا شده است. قیمت در حال حاضر و در میان مدت، در حال تشکیل الگوی برگشتی دو قلوی کف است و در صورت عبور معتبر از خط گردن ۱۶۷۶ دلاری، احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت می شود. از نظر تکنیکالی، قیمت در حال حاضر با عبور از میانگین ۳۴ روزه، به PRZ حاصل از میانگین ۵۵ روزه و ابر کوموی روزانه رسیده و واکنش به این محدوده نیز تعیین کننده است.

۴️- در برابری یورو به دلار، با توجه به کاهش نسبی انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، تقاضا برای دلار تا حدودی کاهش داشته و قیمت به محدوده برابری یورو به دلار برگشته است. این محدوده اهمیت بسیاری در مناسبات پولی بین المللی دارد و یک مقاومت روانی مهم محسوب می شود. احتمال اول اصلاح کوتاه مدت در این محدوده خواهد بود، و در میان مدت واکنش معتبر به این محدوده تعیین کننده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha