۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
زیبا سازی پول ملی؛ اصلا مساله ما این نبود!

زیبا سازی پول ملی؛ اصلا مساله ما این نبود!

دکتر عباس علوی راد طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: درست در هنگامه نبرد کارگزاران اقتصادی کشور با تورم افسار گسیخته، بانک مرکزی ناتوان از انجام وظیفه ذاتی خود برای استحکام قیمت ها، به دنبال حدف صفرهای پول ملی و رئیس دولت هم در اندیشه زیبا سازی واحد پول ملی به سر می برند.

دکتر عباس علوی راد- اواخر مرداد ۱۳۹۷ نوشتم مهمترین چالش اقتصادی دولت روحانی از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ به بعد جهش نرخ تورم و پیامدهای ویرانگر آن خواهد بود.

نرخ تورم ۴۱/۲ درصدی سال ۱۳۹۸، شواهد روشن تورمی بودن محیط اقتصاد ایران در سه دهه گذشته و بی کفایتی دولت ها برای مهار آن به تنهایی برای شکل دهی انتظارات تورمی کارگزاران اقتصادی در افق پیش رو کافی است.

درست بر مبنای همین انتظارات تورمی است که آحاد جامعه برای نجات منابع نقدینگی خود و جلوگیری از کاهش ارزش آن در سال ۱۳۹۹ به تکاپو افتاده اند.

یکی از عوامل مهم بی ثباتی در بازارهای مختلف، اعم از خودرو، سکه طلا و مسکن نرخ تورم بالای ۴۰ درصد و انتظارات تورمی پیرامون آن می باشد. آری این تورم افسار گسیخته ایران است که بی ثباتی می کند.

در هنگامه نبرد کارگزاران اقتصادی کشور با تورم افسار گسیخته، بانک مرکزی ناتوان از انجام وظیفه ذاتی خود برای استحکام قیمت ها، به دنبال حدف صفرهای پول ملی و رئیس دولت هم در اندیشه زیبا سازی واحد پول ملی به سر می برند.

درست در هنگامه نبرد کارگزاران اقتصادی کشور با تورم افسار گسیخته ناشی از سیاست های اقتصادی اشتباه دولت، بانک مرکزی ناتوان از انجام وظیفه ذاتی خود برای استحکام قیمت ها، به دنبال حدف صفرهای پول ملی و رئیس دولت هم در اندیشه زیبا سازی واحد پول ملی به سر می برند.

ای کاش نمایندگان مجلس دهم در زمان بررسی لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از رئیس کل بانک مرکزی سوال می کردند چرا شما مهم ترین وظیفه ذاتی بانک یعنی استحکام قیمت ها و مهار تورم را رها کرده و دنبال حدف صفرهای پول ملی هستید!؟  

کد خبر: ۱۸٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha