۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
ارزها نباید در گاوصندوق بانک ها و پستوی خانه‌ها ذخیره شود| رشد سرمایه گذاری خارجی با تسهیلات ریالی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

ارزها نباید در گاوصندوق بانک ها و پستوی خانه‌ها ذخیره شود| رشد سرمایه گذاری خارجی با تسهیلات ریالی

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح هایی وجود دارد تا ما بیاییم و ارزهایی که داریم را به چرخه برگردانیم و نگذاریم در گاوصندوق بانکها و یا در پستوهای خانه افراد و شرکت ها ذخیره شود.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به دلایل افزایش نرخ ارز بیان کرد: اگر ما راه های جدیدی را در بخش تولید کشور باز و موانع تولید را برداریم حتما می توانیم مانع از افزایش نرخ ارز شویم.

وی تاکید کرد: همچنین اگر ما مشوق هایی خوبی را برای بازار سرمایه در نظر بگیریم می توانیم نقدینگی را ازسمت بازار دلار به سمت بازار سرمایه بکشانیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: همچنین طرح هایی هم وجود دارد تا ما بیاییم و ارز هایی که داریم را به چرخه برگردانیم و نگذاریم این ارزها به سمت گاوصندوق بانکها و یا در پستوهای خانه افراد و شرکت ها ذخیره شود.

این نماینده مجلس با اشاره به پیشنهاداتی در این زمینه به رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت: شاید یکی از ایرادات و اشکالاتی که سرمایه گذار خارجی جذب نمی شود به این دلیل است که وقتی سرمایه گذار بیاید و ارز اش را تبدیل به ریال کند و بخواهد در کشور ما سرمایه گذاری کند حتما با افزایش قیمت ارز، ضرر هنگفتی خواهد کرد لذا همین اتفاق برای عراقی ها و برخی از کشورها رخ داد.

وی تاکید کرد: بنابراین یکی از راه های منطقی این است که بگوییم سرمایه گذار خارجی بیاید و در ازای ارزی که در مدت مشخصی در کشور سپرده گذاری می کند، معادل ریالی اش تسهیلات ریالی دریافت کند و ارز اش را به عنوان وثیقه نگه داریم. این مسئله حتما می تواند انگیزه سرمایه گذار خارجی را بیشتر کند و این مسئله به خودی خود می تواند زمینه جذب ارز خارجی را فراهم کرده و قیمت ارز را کنترل کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha