۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
خرید خوراک دام و طیور، خرید ملاس خوراک دام، فروش بنتونیت

خرید خوراک دام و طیور، خرید ملاس خوراک دام، فروش بنتونیت

دامدارانی که تعداد زیادی دام های مختلف و کوچک و بزرگ دارند باید خوراک آنها را به صورت عمده خریداری کنند و در انبار های مخصوص آن را نگهداری کنند. این کار برای آنها مزایای زیادی دارد.

خوراک دام و طیور چه انواعی دارد و هرکدام از آنها چه خواصی دارند؟
آیا خوراک دام با خوراک طیور متفاوت است یا میتوان از یک نوع خوراک برای هر دوی آنها استفاده کرد؟
یک منبع معتبر برای خرید و فروش انواع خوراک دام کجاست؟
برای پاسخ به این سوالات این نوشته را به نقل از کارشناسان جویشگر تا انتها دنبال کنید. 

خرید خوراک دام عمده


دامدارانی که تعداد زیادی دام های مختلف و کوچک و بزرگ دارند باید خوراک آنها را به صورت عمده خریداری کنند و در انبار های مخصوص آن را نگهداری کنند. این کار برای آنها مزایای زیادی دارد. 
برای مثال آنها یکبار زحمت خرید و حمل و نقل خوراک را میکشند و سپس برای مدت نسبتا طولانی نیاز نخواهد بود مجدد این خرید را انجام دهند. از طرفی این کار از دو نظر برای آنها صرفه اقتصادی دارد. از منظر اول به این صورت که معمولا قیمت تمام شده خوراک در خرید عمده کمتر میشود و از منظر دوم به این دلیل که ممکن است در گذر زمان قیمت خوراک دام افزایش یافته باشد اما دامدار با خرید عمده خوراک دام میتواند در برابر تورم موجود سالانه مقاومت کند. 
از طرفی اکثر انواع مختلف خوراک دام از نظر انبار داری بسیار مناسب هستند و شرایط نگهداری سختی ندارند. آنها را میتون در دمای معمولی اتاق نگهداری کرد و نیاز به کاهش یا افزایش دما ندارند. همچنین چینش آنها روی یکدیگر هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و در فضای کوچک انبار میتوان مقدار زیادی خوراک دام جاساز کرد. 
در ادامه به طور مختصر با انواع خوراک دام آشنا میشویم. 

یونجه

یونجه ها یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین خوراک های دام هستند. این محصولات مقدار مناسبی کلسیم دارند و حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. به همین دلیل نیاز های غذایی دام و طیور را به طور کامل بر طرف میکنند. از دیگر مزایای این خوراک میتوان به نحوه ساده کشت آن اشاره کرد. یونجه در هر آب و هوایی کشت میشود و نحوه کاشت و داشت دشواری ندارد. از این رو قیمت مناسبی دارد و گزینه بسیار مناسبی برای تهیه  این خوراک به صورت عمده توسط دامداران است. 
علف باغ
این خوراک مقداری سنگین تر و در هضم تر است لذا بیشتر برای گاو ها و مخصوصا گاو های بالغ استفاده میشود. علف باغ گزینه بسیار مناسبی برای خوراک گاو های شیرده است زیرا باعث افزایش چربی شیر آنها شده و در نتیجه شیر خوشمزه تری تحویل خواهند داد. ساقه های این محصول بلند است و به همین دلیل بیشتر مناسب دام هایی است که خوراک را نشخوار میکنند. علاوه بر این، علف باغ باعث دفع راحت تر مدفوع دام شده و از یبوست آنها جلوگیری میکند. 

سیلاژ

این خوراک نیز باعث افزایش شیر و افزایش چربی آن میشود و چون به نسبت علف باغ سبک تر است، برای گوسفندان شیرده نیز استفاده میشود. سیلاژ ها از تخمیر چند ماده غذایی دیگر مانند جو، ذرت و ساقه آنها تشکیل میشود و به همین دلیل قیمت بالاتری دارد. از طرفی فیبر و کربوهیدرات زیاد این ماده غذایی باعث سیر بودن دام ها برای مدت زمان بیشتر است و همین دلیل نیز باعث کاهش هزینه دامداران در دراز مدت میشود. سیلاژ هضم آسانی دارد و به علاوه برای کشت آن نیاز به آب و هوای خاصی نیست. 
همه این دلایل کافی است تا سیلاژ به یک خوراک محبوب و پرطرفدار بین دامداران تبدیل شود. 


کاه

کاه ارزانترین خوراک دام است و دراز مدت باعث کاهش وزن دام میشود. اما برای جلوگیری از این اتفاق میتوان مقداری مکمل غذایی به آن اشاره کرد تا جلوی ضرر را گرفت. در ادامه با این مکمل های غذایی دام بیشتر آشنا میشویم. 
کنسانتره (خوراک فشرده)
این خوراک در کارخانه تولید میشود و انواع مواد مغذی آن مانند فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و … استاندارد و اندازه گیری شده اند که یکی از بهترین انواع خوراک دام محسوب میشود. طبیعتا قیمت بالاتری داشته و هزینه بیشتری برای خرید آن باید در نظر داشت. 
برای خرید انواع خوراک دام به صورت عمده میتوانید به آگهی هایخوراک دام در سایت جویشگر مراجعه کنید. در آن صفحه تعداد زیادی از فروشندگان و عرضه کنندگان انواع مختلف خوراک دام کسب و کار خود را آگهی کرده اند. 
علاوه بر خوراک اصلی، دام ها باید مکمل های غذایینیز مصرف کنند تا کمبود های غذایی آنها برطرف شده و دچار کاهش وزن و سوء تغذیه نشوند. دو تا از بهترین مکمل های غذایی دام و طیور، ملاس و بنتونیت هستند که در ادامه با جزییات درباره آنها توضیح داده ایم. 
در نظر داشته باشید که ارزش غذایی این مکمل ها بالاست و از طرفی نسبت به خوراک اصلی قیمت بیشتری دارند. مقدار مصرف روزانه این مواد توسط دام ها نیز باید کمتر باشد. میتوان از این مکمل ها در خوراک طیور نیز استفاده کرد اما مقدار آن باید بسیار کم باشد و حدود 2 تا 5% کل خوراک طیور را در بگیرد. درحالی که این مقدار برای دام ها بین 10 تا 15% میباشد. 

ملاس خوراک دام

خرید خوراک دام و طیور، خرید ملاس خوراک دام، فروش بنتونیت


قیمت این مکمل غذایی بسیار مناسب است و از چغندر قند و نیشکر تولید شده است. این ماده غذایی باید با وعده غذایی اصلی دام ترکیب شود و به مقدار کم توسط دام خورده شود. ارزش غذایی این ماده بسیار بالاست و کربوهیدرات زیادی دارد. 
ملاس اشتهای دام را زیاد کرده و باعث میل بیشتر آنها به غذا میشود که در میان مدت باعث افزایش وزن آنها میشود که اتفاق مثبتی است. این خوراک برای دام ها بهتر است با خوراک اصلی آنها مخلوط شود اما برای طیور خوب است ملاس را در آب حل کرده و به آن صورت مصرف شوند.
خوردن ملاس باعث افزایش باکتری های مفید روده دام شده و همچنین مشکلات گوارشی دام را از بین میبرد. این خوراک باعث تسهیل دفع مدفوع نیز میشود. وجود این ماده در خوراک دام گرد و غبار موجود در آن را از بین میبرد و به هیچ عنوان باعث ایجاد مشکل در معده یا روده و دیگر اعضای دستگاه گوارشی آنها نمیشود. 
برای خرید ملاس خوراک دام نیز با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت میتوانید از سایت جویشگر اقدام کنید. فروشندگان ملاس خوراک دام این محصول را در این سایت آگهی کرده و مشخصات آن را درج کرده اند. 

بنتونیت خوراک دام

خرید خوراک دام و طیور، خرید ملاس خوراک دام، فروش بنتونیت


بنتونیت نیز یکی دیگر از مکمل های غذایی دام هستند که به صورت طبیعی و به شکل کانی در طبیعت وجود دارند. اما کانی ها طی انجام فرآیند هایی صنعتی فرآوری شده و تبدیل به ماده ای خوردنی میشوند که خواص بسیاری نیز دارند. 
این مکمل باعث افزایش چربی شیر گاو و گوسفند های شیر ده شده و شیر آنها را بسیار خوشمزه میکند. علاوه بر این آمونیاک از سری موادری است که خیلی وقت ها توسط دام ها و به صورت ناخواسته وارد بدن آنها میشود. آمونیاک باعث ایجاد مشکل و بیماری های مختلف در دستگاه گوارش دام میشود که مصرف بنتونیت این آمونیاک را از بین میبرد. 
از دیگر خواص بنوتین میتوان به افزایش وزن دام ها و عدم ابتلای آنها به یبوست اشاره کرد. همچنین از اسیدیته بودن دستگاه گوارش دام جلوگیری میکند. پوسته تخم مرغ هایی که مرغ آنها بنتونیت مصرف کرده اند مقاوم تر بوده و از طرفی پروتئین سفیده آنها نیز بیشتر است. 
اگر شما تولید کننده این محصول هستید و به دنبال نوعی بازاریابی جدید و روش جدید برای فروش بنتونیت دامی هستید به شما پیشنهاد میکنیم کسب و کار خود را سایت جویشگر آگهی کنید و درباره دیگر مزایا و خواص این محصول نوشته و با روشی جدید محصولات خود را به فروش برسانید. 
همچنین اگر به دنبال خرید بنتونیت دامی هستید میتوانید به آگهی های این محصول در سایت جویشگر  مراجعه کنید و خرید خوبی را تجربه کنید. 

کد خبر: ۱۸۶٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی اسماعیلی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 0
      بصورت چک دو سه ماهه هم میشه خرید کرد