۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
«ایمن سازی» بخش نمایشی برخی ساخت و سازها| صنعتی سازی حوادث کار را کاهش می دهد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

«ایمن سازی» بخش نمایشی برخی ساخت و سازها| صنعتی سازی حوادث کار را کاهش می دهد

گرگان- محبی، دبیرانجمن انبوه سازان مسکن در گلستان با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ ایمنی در صنعت ساختمان، گفت: برای تحقق کم خطرسازی و ارتقا سطح ایمنی در بخش مسکن باید روند صنعتی سازی شتاب بگیرد.

حمیدرضا محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: نخستین شرط برای کاهش حوادث و رخدادهای ناگوار در صنعت ساختمان و یا هر محیط گاری دیگری، الزام کارفرمایان و کارگران به رعایت مباحث ایمنی است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: اگر سازنده، ناظر و مجری مباحث ایمنی مندرج در آیین نامه ایمنی کارگاه های ساختمانی و یا پارامترهای بخش ایمنی مقررات ملی ساختمان را به صورت واقعی در دستور کار قرار دهد، کاهش بلایا و حوادث امری حتمی است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که بخشی از فعالان صنعت ساختمان در رعایت ملزومات ایمنی سهل انگاری می کنند و مقوله ایمنی در اولویت اول یا دوم آنها نیست و در برخی مواقع به امری نمایشی بدل می شود.

محبی گفت: باید با آموزش های مستمر و تقویت نظارت ها، فرهنگ ایمنی در صنعت ساختمان نهادینه و رویکردی اتخاذ شود تا ایمنی به صورت واقعی در دستور کار متولیان قرار بگیرد تا بتوانیم حوادث را کاهش دهیم.

این فعال صنعت ساختمان ادامه داد: مصون و محفوظ بودن کارگران کارگاه های ساختمانی، ساکنان و عبور کنندگان در مجاورت و شعاع موثر و حفاظت و مراقبت از ابنیه، خودروها و تجهیزات داخل از جمله پارامتر های موثر در کاهش حوادث در محیط های کاری صنعت ساختمان است که باید در اجرای آن دقت نظر عملی داشته باشیم.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: از مهم ترین روش های کاهش اتفاقات و سوانح در محیط های کاری در صنعت ساختمان، حرکت به سوی صنعتی سازی ساختمان است.

وی ادامه داد: هرچند در شرایط کنونی رفتن به سوی صنعتی سازی با هزینه های اجرایی زیادی روبرو است و حتی در برخی مواقع تکنولوژی های لازم در کشور در دسترس وجود ندارد اما در این روش ساخت، حوادث محیط کار به حداقل می رسد.

محبی گفت : تا زمانی که ۹۵ درصد سازندگان در صنعت ساختمان به سراغ روش سنتی می روند، روند حوادث ادامه دارد ولی باید به صورت همزمان در بخش صنعتی سازی و فرهنگ سازی تلاش کنیم تا سوانح به حداقل برسد.

کد خبر: ۱۸۶٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha