۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
پیشروی در زمینه طرح‌های پترو پالایشگاهی| مذاکره برای ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی در کشورهای دیگر
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بازار مطرح کرد

پیشروی در زمینه طرح‌های پترو پالایشگاهی| مذاکره برای ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی در کشورهای دیگر

شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بخش طرح های پترو پالایشگاهی گرچه به کندی ولی در حال پیشروی هستیم و امیدواریم سرعت این پروژه ها بیشتر شود.

مالک شریعتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به فعالیت پالایشگاه های کشور و تقویت صنایع پائین دستی آنها بیان کرد: فعالیت پالایشگاه یک فعالیت بلند مدت است.

وی تاکید کرد: ما در دولت گذشته متاسفانه اقدامات جدی در زمینه توسعه ظرفیت های پالایشگاهی کشور انجام ندادیم و در این حوزه مقداری عقب ماندگی داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:خوشبختانه رویکرد دولت سیزدهم توسعه ظرفیت های پالایشگاهی است و دو قرارداد بزرگ تاکنون در این بخش برای پالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران منعقد شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:در بخش طرح های پترو پالایشگاهی هم گرچه به کندی ولی در حال پیشروی هستیم و امیدواریم سرعت این پروژه ها بیشتر شود.

شریعتی با بیان اینکه حداقل ۴ الی ۵ سال طول می کشد تا یک پروژه پالایشگاهی به مدار تولید برسد، بیان کرد: در این مدت استفاده از برخی از میانبر ها یعنی استفاده از پالایشگاه های فراسرزمینی می تواند مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احداث پالایشگاه های فراسرزمینی مدنظر مسئولین قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر یکی از پالایشگاه های فراسرزمینی ما در ونزوئلا درحال بهره برداری است و نفت ما در این کشور تبدیل به فرآورده می شود و همان جان هم به فروش می رسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ایران پیگیر ایجاد پالایشگاه های فراسرزمینی دیگر در برخی کشورهای نزدیک و دور است و با این حال بنده خبر دارم که مذاکرات دیگری برای ایجاد پالایشگاه های جدید فراسرزمینی در دیگر کشورها صورت گرفته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی میانبری است تا زمانی که پالایشگاه های ما به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۱۸۵٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha