۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
رفع مشکل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

رفع مشکل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برای رفع مشکل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی، ساخت ۹۳ پست برق را سازمان‌های مختلف آغاز کرده اند که با پیشرفت خوبی همراه بوده است.

به گزارش بازار، علی رسولیان گفت: سهم وزارت نیرو در ساخت پست‌های برق حدود ۴۰ درصد، ۳۰ درصد سازمان صنایع کوچک و ۳۰ درصد هم با دولت بوده است، که رشد خوبی داشته است.

وی افزود: ساخت این ۹۳ پست که از دو سال پیش آغاز شده تقریباً ۳۷۰۰ مگاوات برق را تأمین می‌کند و امیدواریم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد و به این ترتیب کمبود برق که ناشی از زیرساخت شهرک‌ها و انتقال است، برطرف شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک با اشاره به موضوع زیرساخت‌های برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: با کمبود زیرساخت‌هایی مثل پست‌های برق و زیرساخت‌های برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مواجه هستیم؛ در سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۶۵ مصوبه در زمینه شهرک‌های صنعتی داشته ایم که ۴۴ پست برق، ۲۱ تصفیه خانه از جمله آنهاست همچنین اعتبارات خوبی هم در سفرهای رئیس جمهور برای زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأمین شده و تحولات خوبی را در آینده خواهیم داشت.

رسولیان در ادامه گفت: مشکل قطعی گسترده برق یا تقسیم بندی زمانی سال گذشته خیلی جدی بود یعنی هر روز به طور مثال سه یا چهار ساعت برق بدون برنامه ریزی و اعلام نکردن، قطع می‌شد و مشکلات جدی را همراه داشت؛ امسال هم قطعی و کسری برق وجود داشت، اما با کمک وزارت نیرو و ابتکار وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشویق ایجاد نیروگاه‌های خودتأمین و برآورد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، تقریباً هزار مگاوات از محل نیروگاه‌های خودتأمین در صنایع ایجاد و به تأمین بخشی از برق مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمک کرد و حدود ۵۰۰ مگاوات هم سی. اچ. پی‌ها بود که فعال شد.

وی افزود: امسال قطعی برق اثرات منفی خیلی کمتری داشت و در تابستان امسال حدود ۱۲ درصد برق بیشتری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به صنایع تحویل شد طوری که در بخش‌های مختلف فولاد از ۱۸ درصد تا ۲۰ درصد رشد تولید داشتیم.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درباره تامین برق صنایع توسط بخش خصوصی گفت: یکی از رویکردهایی که به جد ما داریم و در دنیا هم این تجربه شده، موضوع خود تأمینی برق است یعنی این که ما بتوانیم شهرک‌های صنعتی را در تامین برق مستقل کنیم و یکی از بهترین راه‌ها هم احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس توسط صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی اضافه کرد: مذاکرات خوبی هم با توانیر و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) داشتیم در دو بخش انرژی خورشیدی و سی اچ پی‌ها (CHP)؛ با پیگیری‌های وزیر صمت مصوبه‌ای گرفتیم که کسانی که سی اچ پی (نیروگاه‌های کوچک مقیاس) احداث می‌کنند بتوانند در زمان‌های غیر پیک وزارت نیرو به صورت رایگان ترانزیت کنند تا برق تولیدی خود را به واحدهای دیگر مثل فولاد بفروشند.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha