۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
زخم خشکسالی بر تن سدهای خراسان جنوبی| تنها ۱۵ درصد حجم سدها آب دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

زخم خشکسالی بر تن سدهای خراسان جنوبی| تنها ۱۵ درصد حجم سدها آب دارد

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: تنها ۱۵ درصد از حجم مخازن استان آب دارد که یک هشدار محسوب می شود.

سعید سروری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وضعیت سدهای خراسان جنوبی نشان می دهد که مردم ما در باید بیش از قبل در صرف جویی مصرف آب کوشش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حجم سدهای استان ۷۵ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: در حال حاضر حجم سدهای خراسان جنوبی ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب است.

سروری بیان کرد: این میزان حجم کم آب در سدهای خراسان جنوبی نشان می دهد که تنها ۱۵ درصد از حجم مخازن استان آب دارد که یک هشدار محسوب می شود.

وی گفت: وضعیت دو- سه سد خراسان جنوبی به هیچ وجه مناسب نیست و از این جهت نیاز به همکاری مردم در مصرف آب داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: باران های ۴۸ ساعت گذشته نیز به صورت سیلاب نبوده که در افزایش حجم سدهای خراسان جنوبی تأثیر زیادی داشته باشد.

سروری ادامه داد: شاید حجم سازهای آبخیزداری سایر سازمان ها چون منابع طبیعی تغییر کرده باشد ولی در حجم سدهای ما تغییر چندانی نداشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که مردم کدام شهرها باید در صرفه جویی مصرف آب دقت بیشتری داشته باشند، گفت: با توجه به تأثیر سد نهرین طبس در تأمین آب شرب و وضعیت نامناسب آن از نظر میزان آب در مخزن، به شهروندان طبسی توسعه می کنیم که بیش از دیگر از هم استانی ها مراقب مصرف آب باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی یادآور شد: البته همه شهروندان خراسان جنوبی در استان کویری ما باید دقت در استفاده از منابع آبی داشته باشند و مخصوص یک شهر و منطقه نیست.

سروری اظهار کرد: در هر حال امید ما در شرایط فعلی باران های پاییزی و زمستانی است تا هم تن خشکیده خراسان جنوبی سیراب شود و هم منابع آبی ما تقویت شود.

وی بیان کرد: خاطرمان نرود که در همین یکی – دو سال قبل خشک ترین سال در ۶۰ سال گذشته را در خراسان جنوبی طی کردیم که این اقلیم خشک و کم آب باید حساسیت ها را بیشتر کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha