۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
شهید معصومی نماد تعهد وتخصص در صنعت برق است
وزیر نیرو:

شهید معصومی نماد تعهد وتخصص در صنعت برق است

وزیر نیرو، شهید سید فریدالدین معصومی را نماد تعهد و تخصص در خدمت‌رسانی به مردم بویژه صنعت برق دانست و با اشاره به سوابق دشمنی استکبار با ایران گفت: علت تداوم دشمنی‌های آمریکا پیشرفت ایران است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در مراسم نکوداشت یاد و خاطره شهید دکتر سیدفرید معصومی که با حضور خانواده شهید گرانقدر در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار کرد: اگر ساعت‌ها در وصف این شهید بزرگوار سخن گفته و کتاب‌ها نگاشته شود، قادر نیستیم حق این شهید گرانقدر را ادا کنیم.

وی تصریح کرد: همواره برای جمع تعهد و تخصص به دنبال مصادیقی می‌گردیم و به جرات می‌توانیم شهید معصومی را الگوی تعهد و تخصص بنامیم.

محرابیان افزود: شهید معصومی در مکتب اهل بیت‌(ع) زاده شد و از این مکتب درس اخلاق و مکتب را به خوبی آموخت. شهیدی که حافظ قرآن و خادم اهل بیت(ع) است و نماز اول وقت برای او مهمترین برنامه شبانه روز شمرده می‌شد.

وی با اشاره به خدماتی که شهید معصومی در صنعت برق از خود بر جای گذاشت، گفت: هنگامی که می‌گوییم تعهد، موضوعات مکتب برای ما مهم است، اما ببینیم با تعهدی که ایشان به کار خود داشتند، چه خدماتی را برای کشور و مردم به یادگار نهادند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: روز اول فروردین سال ۱۴۰۱ ساعت هشت صبح در قشم در نیروگاه جلسه‌ای داشتیم و ایشان در آن جلسه حاضر بودند تا بتوانند خدمتی به کشور داشته و گامی برای رفاه مردم بردارند.

وی ادامه داد: پیش از شهادت ایشان نیز جلسه‌ای داشتیم و ایشان با جوش و خروش مسائلی را مطرح می‌کردند که حاکی از تعهد ایشان به کارشان بود.

محرابیان تاکید کرد: این شهید می‌تواند برای ما و صنعت برق الگو قرار گیرد و چنین تلاش و تکاپویی می‌تواند مشکلات ما را در صنعت برق حل کند.

وی افزود: به خود می‌بالیم که در اوایل انقلاب شهید عباسپور را داشتیم، در دفاع مقدس شهدای صنعت برق و هم اکنون شهید والامقام دکتر معصومی را در جمع خود داشته‌ایم.

محرابیان با اشاره به توطئه‌های بی‌شمار استکبار جهانی در رویدادهایی چون کودتای طبس، جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی یادآور شد: رئیس جمهور اسبق آمریکا از این تحریم‌ها تحت عنوان تحریم‌های فلج کننده یاد کردند، اما روز به روز به در بسته خوردند.

وزیر نیرو افزود: آمریکایی‌ها ۱۱ سپتامبر را ساخته و پرداخته و آن را بهانه حملات گسترده به خاورمیانه قرار دادند، بهار عربی ایجاد کردند، اما موفقیت آنها در خاورمیانه، آمریکا، لبنان و سوریه چقدر است؟

محرابیان گفت: اندیشکده واشنگتن در خرداد سال ۱۴۰۱ سندی صادر و اعلام کرد باید در ایران جوخه‌های وحشت و ترور را راه‌اندازی کرد، ولی آمریکا باز هم در تحقق امیال خود شکست خورده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: علت دشمنی آمریکایی‌ها پیشرفت ملت ایران است و این بیانیه‌ها نباید ما را گمراه کند، اینها نقشه است تا ما را از مسیر پیشرفت بازدارد.

محرابیان افزود: باید مراقب باشیم و لحظه‌ای از مسیر رشد و پیشرفت کشور ایران غافل نمانیم؛ باید تعهد داشته و خدمت خود را به حد اعلا برسانیم.

وزیر نیرو در پایان این مراسم با اعطای لوح به خانواده شهید معصومی، از خدمات ارزنده و مقام والای این شهید قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha