۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
آغاز عملیات اجرایی ناحیه نساجی در شهرک صنعتی «ویان» کبودرآهنگ
با حضور وزیر صمت انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ناحیه نساجی در شهرک صنعتی «ویان» کبودرآهنگ

همدان - عملیات اجرایی ناحیه نساجی در شهرک صنعتی «ویان» کبودرآهنگ از توابع استان همدان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ عملیات اجرایی ناحیه نساجی در شهرک صنعتی «ویان» کبودرآهنگ از توابع استان همدان بعدازظهر شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

سید رضا فاطمی امین در این مراسم بابیان اینکه با توجه به ظرفیت بالای روستای «لتگاه» در حوزه منسوجات به‌ویژه تولید جوراب، ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی در دستور کار قرار گرفت؛ عنوان کرد: راه‌اندازی ناحیه صنعتی کار فعالان در این روستا را تخصصی‌تر پیش می‌برد.

باید به‌جای ایجاد یک واحد بزرگ با ظرفیت اشتغال دو هزار نیرو به دنبال تقویت کسب‌وکارهای خرد و کوچک باشیم

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی ناحیه صنعتی، کار فعالان در این روستا را رونق می‌دهد، گفت: باید به‌جای ایجاد یک واحد بزرگ با ظرفیت اشتغال دو هزار نیرو به دنبال تقویت کسب‌وکارهای خرد و کوچک باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه توسعه و تقویت کسب‌وکارهای خرد با جدیت در دستور کار این وزارتخانه است، اضافه کرد: شمار زیادی از مشاغل خُرد، ظرفیت توسعه را دارند و با توجه به داشتن تجربه کافی، بازار فروش، تخصص و توان بالا، بسیار پایدارتر از واحدهای بزرگ و با ظرفیت بالا هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز گفت: ۱۰ هکتار زمین واقع در شهرک صنعتی در فاز نخست برای ایجاد این ناحیه صنعتی در نظر گرفته شد.

مصطفی حقیقی افزود: عملیات اجرایی این ناحیه صنعتی در مرحله نخست آغاز شد و در مرحله دوم این قابلیت وجود دارد که ۱۰ هکتار دیگر به این زمین اضافه شود.

وی بابیان اینکه در قالب خوشه صنعتی یک فرایند توسعه‌ای انجام می‌شود و این آمادگی با توجه به انجام مطالعات لازم و وجود ظرفیت‌های بی‌شمار، وجود دارد، گفت: توسعه خوشه‌های صنعتی برنامه‌ریزی‌شده است.

فعالیت یک هزار و ۵۰۰ دستگاه جوراب‌بافی در روستای لتگاه

حقیقی بابیان اینکه روستاهای استان همدان همچون «لتگاه»، «کرد آباد» و «دستجرد» دارای ظرفیت اشتغال‌زایی خوبی هستند و برای حمایت مالی ازجمله پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مدنظر قرار دارند، گفت: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه جوراب‌بافی و سیستم رایانه‌ای در روستای لتگاه مستقر است و این روستا ۲۷۰ کارگاه فعال دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز بابیان اینکه برای نخستین بار یک شناسنامه صنفی برای روستای «لتگاه» در نظر گرفته شد، عنوان کرد: میزان تسهیلات پرداختی به فعالان در این صنف، سال گذشته صفر بود اما امسال افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال طرح به بانک‌ها معرفی شدند.

احمد شانیان با اشاره به راه‌اندازی «تعاونی تأمین نیاز» با همکاری فرمانداری برای تأمین مواد اولیه ارزان‌تر برای فعالان این بخش، گفت: مطالعات اولیه برای راه‌اندازی کارخانه نساجی در استان همدان در قالب طرح صورت گرفته است.

بهره برداری از طرح انتقال و توزیع پساب شهری در شهرک صنعتی «ویان» شهرستان کبودرآهنگ

طرح انتقال و توزیع پساب شهری در شهرک صنعتی «ویان» شهرستان کبودرآهنگ نیز امروز با حضور وزیر صمت بهره‌برداری شد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در حاشیه این مراسم بابیان اینکه پساب تصفیه‌شده علاوه بر صنایع فولادی در دیگر واحدها ازجمله «الوان ثابت» مربوط به صنایع رنگ، شرکت شیمی معدنی تولیدکننده پودرهای مکانیزه و شرکت‌های اسید و درمجموع ۹ واحد استفاده می‌شود، افزود: این طرح از ۶ ماه پیش آغاز و با هزینه‌ای افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مهدی مهرپویا بابیان اینکه دشت کبودرآهنگ به علت اُفت آب‌های زیرزمینی از دشت‌های فوق ممنوعه استان و کشور محسوب می‌شود، افزود: استفاده از آب‌های زیرزمینی توسط واحدهای مستقر در این منطقه ممکن نیست و راه‌اندازی این طرح به حیات و ادامه فعالیت واحدهای مستقر در شهرک صنعتی ویان کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha