۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
۱۰ درصد انار کشور در استان سمنان تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۱۰ درصد انار کشور در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان - قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن انار در این استان برداشت شود، گفت: این میزان ۱۰ درصد کل انار تولیدی کشور است.

محمدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ایران سالانه یک میلیون تن انار تولید می‌کند، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن انار در استان سمنان برداشت شود که ۱۰ درصد کل تولید این محصول در کشور است.

وی با بیان اینکه پنج هزار هکتار از اراضی استان سمنان تحت کشت انار است، ابراز کرد: میانگین برداشت ۲۲ تن انار در هر هکتار در سطح استان سمنان به ثبت رسیده است.

درجزین مهد تولید انار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در برخی باغات نمونه استان سمنان شاهد برداشت نزدیک به ۷۰ تن محصول انار بودیم، ابراز کرد: در شاخص برداشت از هر هکتار، این استان رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

قاسمی با بیان اینکه محصول انار بازار بسیار خوبی نیز دارد، بیان کرد: تاکید بر فرآوری محصولات جانبی انار، مانند عصاره، رب انار و ... برای ارتقای ارزش افزوده تولید این محصول در استان از جمله راهبردهای ما در استان است.

وی با بیان اینکه درجزین، گرمسار، سمنان و ایوان‌کی و ... از جمله تولید کنندگان عمده محصول انار در استان سمنان هستند، گفت: در برخی سال‌ها حتی در کشت انار به رکورد ۹۵ تن در هکتار رسیدیم که نشان از توانمندی استان در تولید این محصول دارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha