۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
احداث ناحیه تخصصی صنعتی در روستای «لتگاه» همدان پایتخت جوراب ایران
وزیر صمت خبر داد:

احداث ناحیه تخصصی صنعتی در روستای «لتگاه» همدان پایتخت جوراب ایران

همدان - وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد یک ناحیه تخصصی صنعتی در روستای «لتگاه» پایتخت جوراب ایران خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار زمین برای متمرکز کردن واحدهای تولیدی این روستا اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سیدرضا فاطمی امین ظهر شنبه در بازدید از خوشه‌ صنعتی تولید جوراب «لتگاه» از اختصاص ۱۰ هکتار زمین به واحدهای تولیدی لتگاه به عنوان پایتخت جوراب کشور خبر داد و افزود: تسهیلاتی برای کمک به بزرگ تر شدن واحد های کوچک تولیدی در نظر گرفته ایم؛ چراکه این واحد های کوچک تاثیر به سزایی صنعت و اقتصاد کشور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالایی این روستای لتگاه در حوزه منسوجات علی خصوص جوراب دارد، در این راستا در نظر داریم که منطقه خاص و اختصاصی برای این ظرفیت بالقوه روستا لتگاه ایجاد کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه ایجاد شهرک و منطقه ویژه جوراب بافی تاثیر به سزایی بر ایجاد اشتغال دارد، عنوان کرد: رشد صنعت نیازمند طی کردن زمان است اما با توجه به ظرفیت های مناسب در روستاهای دستجرد و لتگاه در تولید منسوجات و جوراب این روند در پیش گرفته خواهد شد.

وزیر صمت با تاکید بر واحدهای کوچک صنعتی عنوان کرد: رویکرد وزرات صمت در راستای ارتقای صنعت و تولید، حمایت از واحدهای کوچک صنعتی است.

تسهیلاتی برای کمک به بزرگ تر شدن واحد های کوچک تولیدی در نظر گرفته ایم چراکه واحدهای کوچک تاثیر به سزایی صنعت و اقتصاد کشور دارند

فاطمی امین عنوان کرد: تسهیلاتی نیز برای کمک به بزرگ تر شدن واحد های کوچک تولیدی در نظر گرفته ایم چراکه این واحدهای کوچک تاثیر به سزایی صنعت و اقتصاد کشور دارند.

سیدرضا فاطمی امین همچنین در شهرک صنعتی لالجین با بیان اینکه به دلیل دغدغه و فعالان اقتصادی سبب شد که ظرفیت تولید افزایش یابد، اذعان کرد: تامین منابع اولیه و تجهیز زیرساخت لازم کمک شایانی به افزایش ظرفیت تولید کرده است .

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش تقاضا در بخش صادرات هستیم، عنوان کرد: یکی از ارکان افزایش ظرفیت تولید فعالسازی واحدهای راکد که در سال جاری ۹۰واحد در استان همدان احیا شده است.

وزیر صمت عنوان کرد: امسال در نظر داریم ظرفیت های موجود در بخش صنعت فعال و ارتقا یابد و به سمت توازن سرمایه گذاری حرکت کنیم

فاطمی امین با بیان در شهرستان هایی که ظرفیت اشتغال پایین تر بوده طرح های جدید با همکاری صنعت گران و معدن گران فعال می شود، عنوان کرد: این امر سبب توازن سرمایه و اشتغال در کل کشور می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با چالش های جدی در حوزه نظام مالی مواجه هستیم،عنوان کرد: در راستا دو راهکار تأمین مالی زنجیره ای و پرداخت تسهیلات به حساب فروشنده در نظر گرفته شده که دی ماه سال گذشته اجرا و برکات خوبی به همراه داشته است.


کد خبر: ۱۸۵٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha